S. Visby ungar
födelsedatum: 20 augusti
färg, teckning o hårlag: Blue husky roan, Blueagouti stripe roan, Agouti hooded
kön: 3 Hanar ev 1 blue hooded hona
kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v): 7/? men lutar åt 7
faderns namn, födelsedatum, vikt: Okänd. Gissningsvis Chocolate eubk eller dålig black
moderns namn, födelsedatum, vikt: Bro bro breja. okänt Vikt nu: 307gram
syfte med parningen el om det är omplacering, anledning:
Okänt. Följde med till en kille som födde upp någa kullar för foder och sällskap. Föll direkt för några som jag inte kunde låta bli. Bla denna honan. Hon satt i en bur på ca 2*1 m med mer än 1m höjd. Dock med spån, ute i ett stall och ende mat de verkade få var frukt av alla sorter. Hade även ohyra som hon blev behandlad för. Fanns 3 hanar i hennes bur. 2 choklad/dålig black eubk bröder och en ung blag rex hane. Breja har aldrig blivit hanterad. Men hon satt där med sina stora ögon så jag halade upp en halvt skräckslagen tjej som slappnade av rätt fort i handen. Blev kär i hur mjuk hon var. Hamnade i karantän hos en bekant utan råttor. Alla kastade sig på maten så magen anades inte vara bebbar innan nån dag innan kullen kom och då var jag tvungen att ta hem henne hit för tjejen kunde inte ha den. Väldigt stressad men mycket snäll. Låtit mig hantera ungarna utan problem. Alltid med breja nära och har koll på mig. Gått snabbt att kunna få henne avslappnad uppe i famnen. Men lyft är ännu läskigt.omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc:
Förvånansvärt extermt bra temperament. De är så sjukt avslappnade. Hade räknat med att få kämpa lite mer att övertala mor och ungar att jag inte var ett monster. Men dessa visade sig vara tvärtom. De bjuder på sig själva. Låter sig hantera utan problem av främligar. Kom fram och hälsade så fort de öppnade ögonen. De slocknar i tid och otid utanför buren, fast det är folk, hundar och musik här. Värst på att dö sova är ena agouti hanen. Trode det var engångs grej att lyckas fota en så djupt sovande unge. Men han lekte lite med Gahich som var här och somnade sedan upp och ned igen. Idag när det var kräftskiva och massa folk, hög volym mm så slockade han på bordet i kudden. Hängde helt död i min hand när jag tog upp honom innan han lite halvt irriterad kravlade loss och lade sig på kudden igen. Syskonen är inte lika brutalt avslappnade som han. Men de är nära på.pris: 300:-
ort där råttan/råttorna finns: Västerås. Men transport finns upp mot borlänge som mot sthlm. Norrköping verkar också lättlöst. Lutar även åt en till resa mot gotland inom kort om jag har råd att gå på begravningen. Annat kanske kan lösas. Men föredrar att man kommer hit och träffar dom innan.
telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus)
widerkrantz@hotmail.comBilder/Fb men öppen för icke medlem: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.626024490762610.1073741853.500150383350022&type=3&uploaded=3
Första bilden är på min dönicke. Han stannar ^^
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Har gosat med dessa sötnosar och dom är underbara! :)
Åh jag dör vad söta! Sitter i en sits där jag ska sälja mina hästar och flytta till lägenhet :( och hatar att vara ensam så jag planerar ju att skaffa råttor igen. Sockersöta bebbar du har! Dom ska du nog fort få sålt :)
Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter
Har också gosat med dessa underbaringar och kan säga att dom är fantastiska. :*
Hehe. ja det är lite svängdörrar när man har kull 😉. Var full rulle i går på besökare i går. Höll nästan på att missa första som kom, var visst lite tröttmössa på att kommar ur sängen. Men ja, finns i västerås. Vill man komma in och gosa bebisar är det bara säga till
Jag ska ha två tjejer från Lycko Bringare kullen😊 Har ni gosat med dom med ?🙂Längtar tills det blir dags att hämta hem bebisarna❤️
# japp de har jag, ska själv ha en liten plutt från den kullen:)
Åh, jag sätter en liten tass här 😍
vad söta det är! Nu blev jag sugen på en liten till tös!
Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!
#4 Denna pojke skulle va perfekt här hemma. Nu utökade vi familjen nyss med 2 pojkar men vi är redan sugna på en till. Känns som 3 är ett tal som känns perfekt. Synd att man bor en bra bit bort och inte har möjlighet att åka dit :(
I think more things before breakfast than people think all day 

Har skickat mail till dig TS :)
MVH Erika :)

Men gud vad söta! Jag har nog aldrig blivit så charmad av råttbebisar på bild, vilken tur (eller otur:P) att du bor så långt bort:)
Som det ser ut nu är det bara Agouti hooded killen (ringmur) som ännu letar hem.
Ev även hona Rindi (blue hooded). Inte fått klara svar om henne.
Hur kan någon Inte vilja ha Ringmur :O
Hade tagit honom direkt om jag kunnat :P
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
#17 Sitter och håller lite smått på honom också ;-).
Han är verkligen supermysig som otroligt snygg. Så bra agouti färg. Vore nästan synd om han inte kom till någon som önskade att ev använda han i avel senare om kullen blev bra. Tror han kan bidra med rätt mycket.
#18 Varför har jag en gnagande känsla av att jag kommer åka hem med fler än den lilla kille jag tingat när jag väl kommer på besök….. :3
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
#16 Nu har jag pratat med sambon och är det så att möjlighet till transport till Nyköping finns så tingar vi honom direkt! Han är ju bara för go! Ev som du skrev att transport till Norrköping att ordnad så kan vi nog lätt ta oss dit :) Han skulle nog passa perfekt i våran flock.
I think more things before breakfast than people think all day