Blod från vulvan
Var precis hos veterinären på en akuttid med min ena råtta Rubina då hon några dagar blött från underlivet. Tänkte vänta tills imorgon men hon verkade väldigt slö så jag ville inte vänta och åkte in med henne. Var nästan säker på att det skulle vara livmoderinflammation då jag läst om det här i forumet och att symptomen verkade stämma, men veterinären skrev inte ut någon antibiotika då hon påstod att det inte var så vanligt hos råttor. Hon trodde snarare att det var cancer eller nåt i äggstockarna som gjorde att hon blöder…. blir osäker på om jag litar på veterinären nu när jag läser om livmoderinflammation igen
Hon gjorde inga mer undersökningar utan släppte bara iväg er hem eller?
#1 Hon klämde lite runt magen på henne, men eftersom att hon inte reagerade när hon tog på området runt livmodern så trodde hon inte att det var det…
det är ju jätte konstigt! om det nu vore så att det var tumörer ska hon ju kunna erbjuda mer exakt undersökning så att man kan se om tex operation skulle vara en möjlighet.
prata med henne igen eller hitta en annan veterinär tycker jag

Ring en annan veterinär bums! Livmoderinflammation är inte helt ovanligt på råttor, och din råtta behöver oavsett vård snarast. Okunnig veterinär det där!
Åhh man blir så irriterad och ledsen. Det är ju dyrt liksom och så får man ingen vettig hjälp :(
Hon sa att alternativen var operation eller avlivning. Och sedan i slutet på besöket att man aldrig kan vara helt hundra på vad det kan vara, hur kan hon då säga att alternativen är operation eller att ta bort henne??
Kommer ju inte att rekommendera blå stjärnan till någon iaf :(
Blå Stjärna har en bra exotisk avdelning, eller åtminstone har jag blivit kunnigt bemött de gånger jag varit inne på bokade tider. När man åker in akut kan det däremot vara vem som helst i tjänst och många "vanliga" veterinärer vet helt enkelt inte ett skit om smådjur, tyvärr.
#6 Jo jag kan tänka mig att det är så när man åker in akut. Känns ju riktigt dåligt dock att dom kanske "gissar" vad det är för fel om dom inte har kompetensen för råttor, istället för att boka in mig hos någon som kan mkt om gnagare.

Hur har det gått för er?