Råttor iFokus

Råttor

Etikett: råttägare
Läst 352 ggr
Stephanie
9

Veterinärbuffert på annat vis

De flesta av oss har en buffert för oförutsedda kostnader, as do I. Min bank (skandiabanken) har en funktion i deras mobilapp som kallas Mikrospar, som så vitt jag förstått det, bara är en funktion för att flytta över småsummor till något av sina andra konton, mest till för när man vill spara pengar till något speciellt. Dvs jag har ett konto till hos skandiabanken där jag har min buffert. Men nu häromdagen hittade jag en ny funktion. Det finns en funktion som gör att varje gång man använder sitt kort, så avrundar den summan uppåt till närmsta tjuga och för över det till mikrosparkontot. Dvs om jag använder mitt kort och köper något för 67kr så kommer 13kr att föras över till min veterinärbuffert. Det handlar om småsummor som knappt märks, men ändå ökar bufferten sakta men säkert :) Lite småskoj och annorlunda sätt att samla ihop sin buffert på.

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Gahich
0

Gud va smart! superbra sätt spara 🙂

Zakaraa
2

Har ungefär samma typ av budget fast inte digitalt :)
Jag använder inte kortet när jag handlar utan med sedlar och alla mynt jag får lägger jag i en bössa som jag inte får använda :P

Blev dock tvungen att använda en del för medicinköp men annars hade jag ungefär 200kr i enkronor där, haha :P (detta utöver min vanliga burget ska då tilläggas)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Lamina
2

Ohh, en sån funktion vill jag ha! Undrar om dom har det hos Swedbank… 🤔

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Ciwifrukt
0

jag vill också och swedbank verkar inte ha :(

MVH Ciwi