nya buren klar..
nu e den nya buren klar till mina älskade tvillingar.. blev klar igår.. det var minsann inte så lätt som vi trodde.. men dom bara älskar sitt nya hem.. har inte fotat den än men måtten är:
höjd: 185cm
bredd: 85cm
djup: 50cm
blev jätte nöjd, så det var stor inflyttningsfest igår.. =).. ska till jobbet nu men ska se om jag kan lägga in en bild ikväll så att ni kan se den.. ha det bäst så länge..
Oj! Den buren är ännu lite större än min nya bur som jag precis har byggt! Du får langa en bild sen ;)

Åh, lägg ut en bild så att man får se!
bilder:P
Fint! Stort och rymligt. Det jag spontant kommer att tänka på är att om träet är obehandlat (som det ser ut) så kommer den snart att lukta kiss. Du borde i så fall måla den med giftfri färg som inte låter träet suga i sig fukt.
Hmm okej. Kan ju vara en ide.
Dock så har jag vaxdukar nu över trähyllorna, och tror inte att de pissar på själva burramen (hoppas inte det i alla fall!).
Jag får återkomma med en ny bild, råttorna fick flytta in i måndags! :)
Men om de kissar i hörnet på nån hylla e det väldigt lätt att det rinner ner längst med ramen. Mina pisse råttor kissar på gallret så det bara skvalar ibland. Så lacka alltihopa, för det vore ju för tråkigt om du tvingades kasta det om ett par månader för att det e så roligt att se råttorna utforska den nya buren med en gång. Vänta lite med flytten och gör det ordentligt med en gång…