Råttor iFokus

Råttor

Etikett: hälsa-skötsel-beteende
Läst 600 ggr
sangu
0

Råttor som skadar varandra?

Hallå!

Jag har två råttpojkar som är nästan ett år gamla. Dom har under den senaste veckan börjat bråka med varandra ovanligt mycket och idag bet dom varandra så att båda fick varsitt blödande bitsår… Varför gör dom så?? Dom har aldrig bråkat så mycket förut, endast "busbråkat". Vad gör man? :(

För varje minut du är arg förlorar du 60 sekunder glädje

[rinrats]
0

Tycker det låter som dominans tyvärr :/ Jag har dock inga bra förslag på vad man gör. 😕

Råttgalen
0

kanske kastrera

wintermynta
1

Det är svårt att säga utan att veta i vilka situationer dom slåss. Om dom bråkar och slåss dygnet runt skulle jag sära på dom. Om dom bråkar ibland över mat men kan sova tillsammans så skulle jag avvakta. Sen beror det också lite grann vart dom bet varandra och hur djupt. Vissa ställen är inte oki medans en del ställen som insidan på låren kan vara värre än det är. Just eftersom skinnet är så tunt där.

ratuoi
0

Fortsätter de att bråka så kastrera dem. Hjälper inte det så borde du sära på dem.

Medarbetare på Social fobi iFokus

sangu
1

Nu har dom inte bråkat nåt mer efter att jag skrev här. Dom sover tillsammans och verkar inte vara arga på varandra annars! :) 

Jag avvaktar sålänge och se hur det blir, annars får jag kanske börja fundera på kastrering! 

Tack för era svar :)

För varje minut du är arg förlorar du 60 sekunder glädje