Råttor iFokus

Råttor

Etikettpresentation
Läst 999 ggr
elphie
11

Välkomna hem Bea & Ela!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är de så äntligen hemma, våra fina tjejer.

Glamråttans Calamity Jane (rubl du) som fått namnet Bea, och Glamråttans Martha (rubl eubk mm) som fått namnet Ela, båda givna av min dotter, tillika stolt lillmatte.

Denna tråden blir en liten bildbomb, för jag måste så stolt få visa upp våra pälsklingar!

elphie
5

Här bor de =)

elphie
6

Stolt lillmatte ❤️

elphie
2

Idag vågar lillhusse (2,5 år) också klappa! 😍

elphie
3

Frukost - gröt och lite grönsaker och lite äppel.

elphie
4

Ela provar hängmattan 🙂

elphie
6

Puss ❤️

Och ett rätt schysst häng för att vara andra dagen, Ela är fantastiskt lugn och mysig att hantera, medan Bea är piggare i buren men mycket försiktigare ute.

[Emelie321]
3

Grattis till småttingarna!

Vilka underbara bilder! Söta råttor och söta barn! 😃 Blir alltid alldeles varm när jag ser barn hantera djur så fint☀️

elphie
3

Ja hon är verkligen försiktig med dom, och lyhörd för hur jag förklarat 😍. Men då har vi också drillat råttkunskap i över en månad =)

Och hon har generellt bra hand med djur, annars hade jag nog inte tyckt hon var redo för "egna" husdjur redan vid 5,5 års ålder. (Även om jag såklart har huvudansvaret.)

Hamsterlycka
2

Oj så söta. Både barnen och rådisarna! Säger som #7, man blir alldeles varm om hjärtat när man ser barn och djur sådär fint tillsammans ❤️

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

Åkis
2

Så söta! Vi har en kullbror till dem hemma hos oss, Charlie Utter. Han är väldigt lik Ela och hur fin som helst!

Melissa V
2

Har en kullbrorsa jag också, Johnny Burns :) samt tre brorsor till här tillfället men som flyttar hem idag. 
Mysiga individer allihopa

Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum

elphie
0

Så himla kul att ha möjligheten att hålla lite kontakt med kullbrorsorna, det tycks verkligen vara en trevlig kull. Väldigt coola och framåt råttor, för att bara ha varit hemma i fyra dagar =) #10 du får gärna visa en bild på Charlie =)

Åkis
1

Ursäkta att det dröjt så, men här kommer en bild på vår Charlie. Han växer jättefort, och äter hur mycker som helst. Han väger redan 200 g 🙂

Åkis
2

Här tycker jag att han är väldigt lik er Ela

Åkis
2

Här sover Charlie bredvid en av de nya "storebröderna"

Ursäkta bildbombningen:)

JoySurrender
0

Men åååh, NU såg jag den här tråden.

Vad glad jag blir och vad fina de är!

If you fight love, you're always a loser

Glamråttan

elphie
1

#15 där är han också himla lik Ela, så otroligt söt grabb!

#16 Tack =) De verkar trivas jättebra, bägge är så himla modiga o nästan studsar ur buren så fort vi öppnar för att ta ut dem, eller flytta ut något därifrån, underbara tjejer som charmat hela familjen! (och rätt många grannar också… misstänker att det är flera familjer härikring som just nu bombaderas med önskningar om råttor)

elphie
0

Bea är en riktig klätterapa, måste ha koll på när någon närmar sig…

elphie
0

Ela hälsar att bästa stället är lapptäckstunneln, ovanpå eller inuti spelar mindre roll. Men den där kameran är creepy, tycker hon 😉 Bea är mer obrydd, men Ela stelnar till så fort den kommer i närheten…

elphie
3

Boll-Bea

dyoxide
1

Åh, söta små bebisarna ❤️ känns så skönt att folk är nöjda med dom 🙂 Saknar dom små redan ❤️ (Dotter till JoySurrender).