Råttor iFokus

Råttor

Etikett: buren-boende-inredning
Läst 525 ggr
Anothername
0

Köpa ny bur kanske?

Ja, jag och sambon byggde ju som sagt en egen bur till våra 2 pojkar. Nu börjar vi tvivla på att vi verkligen vill ha den. Den känns lite för grund och det finns inga direkta klätter möjligheter. Sen har killarna börjar gnaga lite överallt på buren eftersom den är i trä. Så det känns dom det är en tidsfråga innan den börjar lukta eftersom dom gnager bort färgen och lacket (och detta kan inte va nyttigt i huvudtaget för dom heller) Nä det är nog kanske läge att byta bur ändå, även fast vi bara haft den i en månad ungefär och det är redan söndertuggad lite här och var så frågan är bara hur länge den kommer få vara hel. Så va tycker ni? Ska vi satsa på en ny bur? Har kollat på en Essegi Small Pet Cage Baffy 120 3-storied från zooplus.com där den verkar va billigast. Va tror ni om det eller vad kan ni rekommendera?

Lyssnar på musik I think more things before breakfast than people think all day Får idé

MetalMii
2

Jag skulle ha köpt en "riktig" bur som är anpassad för råttor. 

Trä skulle jag inte ens fundera på att använda till mina, det skulle lukta på en gång.

Du kan ju spara denna bur som en lekbur :)

Anothername
0

Ja våran är ju ordentligt lackad så den luktat inte MEEN jag kan tänka mig att den kan börja lukta om dom fortsätter bita i den. Så ja en ny bur skulle vi absolut vilja ha. Vi är dock väldigt väldigt överens om att vi vill ha en stor bur så att vi inte sätter dom i en mindre bur än den som redan har (visst att den är jäkligt stor men dom förtjänar stort haha) Har du några tips om vad för bur som rekommenderas?

Lyssnar på musik I think more things before breakfast than people think all day Får idé

:')
0

Jag rekomenderar en RS även om de är dyra, för de är underbara tycker jag! :)

MetalMii
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För mig finns det bara en bur, och den stavas Critter Nation :)

Anothername
0

#3 okej :) 

#4 Ja den buren vill jag ha!!! Har kollat in den massor men det är ju inte billigt direkt ;) Men nån gång ska jag äga en sån :D