Råttor iFokus

Råttor

Etikettburen-boende-inredning
Läst 2315 ggr
UrchinFamiljen
0

Vilket strö i toaletten?

Har lite svårt att hitta något bra strö att ha i toaletten. Jag har provat All Pet Pine och Toa-lätt, och jag tycker båda är dåliga. 

Så vad använder ni för strö, och vart köper ni det?

Fingal Silver ♥ Tay Urchin Ceder Juniper Besök gärna min fotoblogg på rattien.weebly.com!

Fridborg
1

Kör på kattsand :)

Felliiis
0

Jag har Toa-Lätt i burbottnen och kattsanden Pussy(klumpbildande) i toaletten :) Funkar kanonbra!

xoxo Tahki
http://tahki.blogg.se

Melonclementin
0

Alspån, funkar jättebra och kisset har aldrig luktat här hemma!

Finns på de flesta djuraffärer. Alla jag vart på iaf :)

mikeiko
0

Nickos bästa alspån :) Från Bromma zoo eller Djurmagazinet, men finns på typ alla djurbutiker.

Zakaraa
0

EverClean kattsand är det ultimata. Finns inget bättre enligt mig, det enda som faktiskt fyller kraven för en burtoa.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

BellaLjungberg
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ströpellets!

Åh det är så underbart. Det klibbar inte alls och så fort de kissar smular pelletsen ner.

UrchinFamiljen
0

Hur ofta byter ni till nytt i toaletten då? :)

Fingal Silver ♥ Tay Urchin Ceder Juniper Besök gärna min fotoblogg på rattien.weebly.com!

BellaLjungberg
0

Beror på hur ofta de orkar ta sig och kissa där de ska ;)
haha!
Men jag brukar gå och plocka bort lite bajspluttar då och då. Det bra med ströpellets är man behöver inte byta förens det riktigt smulats ner. Till mina tjejer byter jag 1 gång i veckan för de fattar grejen men toaletten, medans killarna är det inte alls ofta :)

Zakaraa
0

#7 vem frågade du?

marsala
0

Bella, vart kommer dina Ströpellets ifrån? Jag har nåt pappersbaserat, ganska dyrt strö till smådjur. Närmaste affär har inte Toalätt som verkar vara likadant.

Toalådan tömmer jag när det börjar "osa skit" och då har de hunnit leka ur det mesta av innehållet!

Gracce
0

Jag använder EverClean kattsand. Det är så otroligt lätt att rensa i lådan (mina gör bara där). Med avsedd "rensspade" plockar jag lätt upp bajslortar och kissklumpar. Kvar blir resten av sanden. Tar ingen tid alls, så då blir det oftare gjort också tror jag. ;)

wigitri
0

Rekommenderar ni en som klumpar sig el en klumpfri kattsand i toan? Och EverClean ni pratar om, finns det i vanliga matbutiker el bara djur affär och är det en dyr kattsand?

Zakaraa
0

#12 mitt är klumpande och för extra stank, bara för att liksom :P
Jag köper alltid när de har erbjudanden så jag kommer undan väldigt billigt, har ett lager i garderoben :) 49kr för 10kg ungefär då MEN att köpa för ordinarie är någelunda dyrt, inte extremt men dyrare än vanligt (men man betalar även för kvalité)
Har inte vad jag kan minnas sett det i mataffär, tror det bara är djurbutiker som säljer det. Men det fungerar ju lika bra med mataffärssand så länge man känner att man hittat Rätt.

Jag kör everclean då jag provat många olika och detta är den jag gillar bäst.
Kör på EverClean med den ljusblå etiketten (de har alla en varsin färg/namn) minns inte vad den heter, tror det är någonting med Extra Strenght eller så.