En vanlig råttkväll :')
Sitter vid skrivbordet med råttorna (Loka, Mira, Doris) lösa i lägenheten. Tro mig, det går inte en minut utan skratt när man ser vilka busigheter de håller på med.
Först hoppar Doris ner i soptunnan och där hittar hon gårdagens popcornpåse. Hon kämpar en stund och lyckas till slut göra ett hål i påsen. Alla popcorn som finns kvar plockar hon ut en i taget för att springa och gömma dem på ett säkert ställe.
Sen hoppar Loka upp på soffbordet, hon går runt en sväng och hittar en faktura som är i princip det enda som finns på bordet. Hon tar pappret och kämpar för att dra med sig det och lägga det under soffan.
En liten stund klättrar Doris upp på en pall, från pallen hoppar hon upp på elementet. Där går hon fram och tillbaka några gånger innan hon bestämmer sig för att ta tag i gardinen för att komma upp på fönsterkarmen. Tråkigt nog misslyckas uppdraget och hon glider ner för gardinen och landar på golvet.
Ibland är det verkligen roligt att bara observera alla knasiga idéer som råttorna får för sig. Råttor är verkligen underbara varelser! Ville bara dela med mig av kvällens råttbus! :)
Hmm… mina har kommit förbi en delen av livet, inte alls intressant när mamman öppnar buren och ger dem lite motionstid, tittar på mig med världens tröttaste blickar och vänder sig sen om i sin hängmatta ;)
en av mina flickor (r.i.p) fick för sig att ta en tur upp på blombrädan och var på väg ut igenom fönstret(hade glömt stänga det) då var man snabb xD
Haha, känner så igen min gårdagskväll! Världens bästa underhållning :)