Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 462 ggr
[Hejkungen]
0

Lukas blir inte frisk

Var hos vetrinären förra måndagen med båda mina två nya råttpojkar, Lukas och Max. Lukas har rosslat en hel del och efter tio dagars medicinering låter han precis likadant och nyser fortfarande. Han ska medicineras i 20 dagar, men kan det ta så lång tid innan han blir frisk? 

MVH Emelie

Lancia
0

Inte den minsta förbättring? Vad har du för dosering? 20 dagar låter som en ovanligt lång kur. 10-14 dagar brukar vara det normala. Jag tänkte att eftersom behandlingen är så lång, så kanske vet gett dig en lite klenare dos?

Det finns andra antibiotikum man kan ta till om baytrilen inte fungerar. Att kombinera baytril med vibranord brukar man gå vidare med om bara baytril inte fungerat. Det finns även bactrim samt marbocyl.

[Hejkungen]
0

Ah, jag ska ge en droppe om dagen i 20 dagar sa hon… Nä, kan inte bedöma att han blivit bättre, men kan rosslandet och sådant bli permanent? Han är ju pigg som en ärta, äter bra och kommer ut till mig och är som en råtta ska vara efter 20 dagar hos sin ägare ;) 

MVH Emelie

Lancia
0

Rosslandet kan bli permanent ja. Det kan bero på ärrbildning osv som uppstått till följd av sjukdom.

Elinisa
0

Vilken medicin är det du har fått utskriven& medicinerat med?