Råttor iFokus

Råttor

Etikett: hälsa-skötsel-beteende
Läst 296 ggr
dyoxide
0

Råtta som ej går ihop med någon?

Har en pojke här hemma som just nu sitter ensam, han gjorde det ett tag innan då han inte gick ihop med några av våra vuxna hanar (han är en omplacering, typ), men sen skaffade vi en bebis till honom som han gick ihop jättebra med. Han funkade även skitbra ihop med bebisarna från kullen vi hade då som var ca 5v gamla. 

Men bebisarna flyttade, alla förutom lille Ted, som vi skaffat som sällskap åt honom innan. Hade redan innan märkt att Ted var lite utanför i buren typ, sov inte med dom andra i sputniken etc utan höll sig mest för sig själv på bottenplanet men tänkte inte så mycket på det. Dom verkade komma bra överrens även om Ted var lite pipig när Caesar var på honom. När vi just introducerat dom till varann gick det väldigt bra och dom verkade gilla varann mycket.

Nu har vi fått sära på Ted och Caesar eftersom Caesar gick på Ted (var inte i rummet när det hände, men sprang in när jag hörde pipande) och Teds penis hade börjat blöda, dock inte så mycket utan bara så det kom några små, små droppar.

Kan tilläggas att Caesar är väldigt snäll mot människor (även om han är lite irriterande när han ska springa över mitt tangentbord hela tiden 😉) men piskar en del med svansen och "stryker" sig mot saker när han är ute hos mig (någon som vet vad det beror på?). Han har aldrig bitit mig eller någon annan här hemma.

Tror ni det funkar med en kastration och att försöka få in honom till flickorna? Dom är han väldigt intresserad av och har inte visat några aggressiva tendenser över huvud taget när han fått nosa genom gallret.