Bra-att-veta innan råttköp?
Hej! jag har i många år varit intresserad av att skaffa råttor. Men eftersom min käre mor inte gått med på detta har det inte blivit så. Men nu är jag 17 år och det inte bör dröja allt för många år innan jag flyttar hemifrån och drömmen om råttor kan bli sann så är det lite saker jag undrar över från personer med erfarenhet :)
1. hur ofta ska jag städa buren?
2. är det bäst med honor eller hanar?
3. är det något som man absolut inte bör ge till råttor?
4. hur gammal kan en råtta bli?
5. är det svårt att få tag på uppfödare?
6. kan man få tag på bra råttor i en djuraffär?
7. länkar till bra artiklar? ;D
Sök på www.ratpower.se ! Där finns de mycket info om råttor 😃
okej! tack!!😃
Här får du en länk till en superduperbra artikel! 🙂
http://rattor.ifokus.se/articles/4d7133e9b9cb46223904bb73-vanliga-rattfragor?articles-1
En fråga som jag inte lyckats få svar på: sover råttor mycket på dagen? :) jag hade möss förut och jag kunde typ aldrig ta upp dem och aktivera dem mm bara för att de sov största delen på dagarna! :(
Mina sover lite då och då. Mycket på dagen mycket på kvällen. Men vänjer man dom vid att tas ut på dagen så blir det ju som för oss människor. Man vänder på dygnet antingen till dag eller natt :)
I think more things before breakfast than people think all day 
jaha! tack så mycket! 😃
Mina vaknar på morgonen när jag går upp sen sover de fram till åtta på kvällen ungefär och då brukar de få ut och skutta och sen är de vakna till ett på natten ungefär. Det funkar perfekt för mig då jag går i skola under dagarna och är lite av en nattuggla, men det brukar inte vara några problem att ta fram dem under dagarna heller :) Som sagt så kan man vänja dem till att vara vaken på dagen :)