Råttor iFokus

Råttor

Etikett: presentation
Läst 931 ggr
attiratte
38

Hittade en tam råtta

Hej! Nu vill jag dela med mig av en rolig historia som hände mig idag! Jag skulle gå upp längst upp i vårar trapphus (bor i en lägenhet) och där uppe så skulle jag till vinden och hämta ett par saker. När jag kom längst upp så såg jag en råtta som kollade på mig jag blev skit rädd och sprang ner till lägenheten och typ satt där i ca 5 min. Jag beslutade mig för att gå upp dit och kolla igen. Jag gick upp tände lampan i trapphuset och till min förvånad såg jag att det var en ROAN. (jag hade precis läst en bild tråd om såna råttor) Jag kollade på den länge till råttan började springa efter mig och jag sprang in i min lägenhet igen! Jag kikade genom kik hålet och den såg så snäll ut. Jag gick ut och sträckte fram min hand och den bara kollade på mig och sprang in i lägenheten och jag skrek och som tur att mina föräldrar inte var där ;) aja jag stog där och skrek nu var den okända råttan i min lägenhet :O då kom det en kvinna i kanske 20 års åldern och undrade vad som hade hänt. Jag berättade allt och hon skrattade och grät samtidigt och sa att hennes råtta hade rymt genom dörren för 3 dagar sen och hon var i allfall över lycklig. Vi fångade in råttan från min lägenhet och hon visade mig sin andra tam råtta som var jätte söt :) Hon blev så glad att hon bjöd mig på tårta och så fick jag rått böcker eftersom jag hade sagt att jag skulle skaffa tam råttor. Jag fick även 100 kr i hittelön samt några extra burar. BLEV BARA SÅ GLAD IDAG :D

Råttgalen
2

Gud va kul! Skulle jag också vilja va med om:)

Emmieline
2

Va roligt=)

attiratte
2

#1 haha det tror jag nog också väldigt festligt var det ;)

Blodfot
1

gud vad festligt det lät!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

Cahira
1

Åh vilken lycklig historia!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning. 
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

attiratte
0

#5 Hahaha man blir bara så varm i kroppen när man tänker på det :)

Zak
2

En riktig solskenshistoria! Kan tänka mig att råttägaren blev över lycklig. Jag skulle fällt stora tårar om min råtta försvann sådär. Lycka till med råttinförskaffningen!

attiratte
0

#7 tack så mycket :) längtar så mycket till de små sötnosarna

mikeiko
0

Underbart! :D