Lyfta RÄDD råtta
Min lille pojk (och hans bror) har varit hos mig i tre månader nu och är fortfarande panikslagen när man ska lyfta upp honom trots att jag tränar det. Kanske inte tillräckligt ofta? Hur många gånger måste man lyfta för att paniken ska lägga sig? När jag försöker lyfta honom pipskriker han, spänner sig och springer och kämpar med allt han har ;(
Han har inte ont någonstans? Har en kille som inte alls är förtjust att bli lyft. Han plattar ut sig och försöker springa iväg.
Jag tränar med att lyfta honom bara snabbt när jag har honom i sängen. Med båda händerna så jag håller både fram och bak så han inte känner att han ska ramla.
Hoppas det blir bättre.
Greetings.
Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!
Har en tjej med samma problem här.
Hon tycker det är fruktansvärt att bli upplyft, men det funkar bättre om man kupar händerna under råttan (in från sidan) och inte kommer med sina stora skrämmande händer över. jag gör även detta relativt långsamt så hon inte blir rädd i processen.
Ja, ska testa att byta upplyftningsteknik! Tack för svar
Gör det, och kommer du på något annat användbart tips får du gärna komma med det ;D
Min andra hona var likadan, men henne vande jag igenom att ha ett popcorn i munnen som hon bara fick igenom att bli upplyft, detta gjorde jag om och om igen, det tog flera månader att vänja henne, och nu är hon som deg i händerna och har ett suveränt häng! det kan du också testa om du har en matglad liten kille.