Råttor iFokus

Råttor

Etikettburen-boende-inredning
Läst 546 ggr
:holmgreen:
2

Att välta toalådor

Jag blir galen!! Är riktigt irriterad på mina råttor just nu.
De har fått för sig att det är såååååå roligt att välta toalådorna hit och dit. Det är verkligen frustrerande när man har ställt upp lådorna 7gånger idag. Den nystädade buren är nu allt annat än ren och fin.  Så frustrerande! Värst är att det var en av tanterna som började, vad gör då små tjejerna som ser denna tanten som deras förebild? Jo, självklart hakar de på. Så nu har jag 6råttor som välter toalådor för fullt. Tur för dem att de är söta, just nu känns de bara väldigt jobbiga.
Att det ska va så kul? :00
Någon mer som har det här problemet? Förslag på hur jag kan lösa det? Ska försöka klura ut något imorgon. ^^

:')
0

Köp samla lådor på IKEA, borra två hål på övre kanten, dra två buntband runt kanten på lådan (igenom hålen), ställ den där du vill ha den och sätt fast den med hjälp av S-krokar som är hakade runt buntbanden och hakade i gallret.

:')
1

Kan visa bild imorgon! Är så superbra för män kan då hänga upp den i buren på ställen där de är ofta. Som bredvid en hängmatta.

0

Åh tack för tipset! Samla-lådor har jag redan, men de står bara på hyllplanen, vilket uppenbarligen inte är så effektivt längre. xD
Ja, visa gärna bild sen! :D

Melissa V
0

Jag har bundit mina med ståltråd, finns två hål på såna köpta hörnlådor som är perfa

Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum

Mskristina
2

Jag använder en keramik-hundmatsskål, för tung för att välta 🙂

Ciwifrukt
1

jag har också en stor matskål för hundar som toa. omöjlig att välta!

MVH Ciwi

KastKatt
0

Jag fäster mina med stora gem. Enkelt att haka loss och de sitter bra.

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Alenzi
2

Jag använde ugnsformar i glas från IKEA, billiga, rymliga och inte en CHANS att de lyckas välta dem :P

elphie
0

#2 vill också gärna se bild på hur du fäster dem =)

Myrstugan
0

Hade samma problem så numera köper jag två likadana plastlådor från Ikea (samla), fyller den understa med prydnadsstenar, lägger låda två i den andra. Man behöver borra några små hål i den undre lådan på sidan så det inte blir mögel och kondens mellan lådorna. Lådan blir lagom tung så långsvansarna orkar inte tippa omkull dem och kan till och med stå och väga på kanten.

0

Åh tack för alla tips! Kul med så många olika sätt att lösa det på! :)
Ska fundera över vad som passar mig o mina flickor bäst.

En liten fråga bara. Hund matskålarna, är de helt omöjliga att välta? Inte ens om de samarbetar? haha för det gör mina flickor. Man kan ju tänka sig att det är en eller två som välter dem, men nejnej, inte här. Haha här är det 6st som kämpar för att möblera om. xD