Öppen lucka mitt i natten
Vi tar in våra tjejer på toa på natten då buren skallrar så när de springer och vi har bara en enda dörr i lägenheten och de e till toa.
Ja vaknade i natt å behövde gå å medan ja satt där å halvsov ser jag att Dammi är utanför buren😮
Så ja gjorde mej klar och sen då jag skulle ta henne smet hon iväg å ja letade å lockade men ikke då.
Går in å väcker sambon som typ sovandes kommer å hjälper till.
Vi fick tag i henne och stoppade in henne i buren igen.
Det som gnager mej är att burdörren var öppen vilken jag alltid är noga med att stänga då vi har en jaktglad hund med.
Å jag hade haft luckan öppen tidigare i går morse men jag minns klart och tydligt att jag stängde den för sambons lillebror var med och höll undan hunden.
Efter detta har vi inte grejat med dom och öppna den själva kan dom inte då vi låser den med ett metall knäppe.
Börjar undra om ja eller sambon kan ha gått i sömnen å grejat eller något👻 Man blir ju lite rädd för med vetskapen om att hunden älskar att komma hem med både levande och döda kaniner å sorkar så kunde hon ju tatt våra älskade långsvansar med!!
"Fantasy abandoned by reason produces impossible monsters"
kanske dags att sätta hänglås på luckan?
Jag har en gång råkat stänga dåligt, alltså stängde inte hela vägen.
Gick och tog en tupplur och sen kom de inknallande och jag tappade hakan fullständigt.
Kanske fungerar med ett stort gem eller något liknande på buren? Tänkte om hänglås är omständigt.
Greetings.
Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!
jag har hänglås på buren då jag en natt vaknade med en råtta sittandes på huvudet mitt i natten 😮 det fungerar mycket bra då låset är kombinations lås
Man kan låsa med s krokar också.mina började vid ett års ålder att bege sig ut på natt promenader, varje natt.
hehe ja de va ju skönt att de inte bara e jag då 😂
Jag har såna hängen som man hänger upp hängmattor å liknande med som jag låser luckan med.. dom är så hårda att jag knappt får upp dom men jag tror jag missat en pinne då jag satte dit den den natten
"Fantasy abandoned by reason produces impossible monsters"