klåda och sår
Hej. Jag har en råtta som har stora sår på huden. Hon kliar sig mycket och får mer och mer kala fläckar på kroppen. Vi har varit hos veterinären och hon harbehandlats mot skabb två gånger. Jag har även sanerat buren flertal gånger. Detta har pågått i flera månader. Hon är i övrigt frisk och pigg och hennes råttkompis visar inga symptom av skabb. Jag börja tvivla på att hom fått rätt diagnos och behandling och vill därför höra med er vad ni tror?
Svamp, kanske?
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Hon har inte blivit torr kring hårbotten/hud och därför kliar det så mycket att det uppstår sår?.
Barnängens baby olja är jätte bra för råttornas päls bara hälla få troppar i en mjuk kam och borsta och knåda in i pälsen och låtas sugas in under natten.
Fungerar strålande! i alla fall här hemma.
:)
Stig Elvis Rufus Långsvansar <3
Vad har hon fått för behandling mot skabb? Att kompisen inte är drabbad är mest troligt att hens immunförsvar är högre.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Har du bild?