OT -Resa med receptfria tabletter?
Jag ska resa till spaninen på fredag och behöver ha med mig tabletter som hjälper mot laktoskänslighet. Tabletterna är receptfria men jag undrar om jag får ha med dem i handbagaget? Vi skulle äta frukost efter att vi gått igenom säkerhetskontrollerna så kommer att behöva dem då "/
Sålänge tabletterna finns i förpackning och är försluten ska det inte vara några problem. Hade själv med ex alvedon på flyget då jag blir flygsjuk :P
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Hmm ja då borde det inte vara nå problem. Var min pojkvän som var säkee på att det inte skulle gå och när jag googlade så fick jag fram en massa för receptbelagda mediciner ^^
Jadå, det är ok att ha med dem så länge det går att se vad det är för tabletter - dvs de ska vara kvar i förpackningen. Annars hade det ju kunnat vara vilka tabletter helst!
If you fight love, you're always a loser
Det enda man behöver är intyg för narkotikaklassademediciner, alltså bara VISSA receptbelagda. Det beror helt på lagar och regler i landet man ska till också. Till exempel var jag och min pojkvän i Tyskland i sommar och då var han tvunge att ha intyg för sin add-medicin
Jag flög till Israel och hade med mig min Concerta - som är narkotikaklassat. Tror jag hade det i handbagaget. Behövde inte visa något intyg 🤔
#5 det beror helt på reglerna i landet! Åker man till Tyskland och inte har med sig intyg för concerta (som min pojkvän också har) kan man åka fast om de behöver kolla på det. Man ska ju som sagt ha det i originalförpackningen osv, men som jag skrev måste man kolla reglerna i landet :D