Fleece filt REA
Hej! Någon som provat att tvätta dessa fleece filtar i 60 graders maskintvätt? står 30grader men tycker det är frächast om de går med den högre temperaturen😊Jysk fleecepläd "Brooke"
http://jysk.se/inredning/pladar/fleeceplad-brooke-130x170cm-turkos
Jag har andra fleece än dessa och de tvättar jag i 60 grader trots att de står allt mellan 30-40grader. Jag undrar för att jag tänker köpa på mej ett lager då det blir REA på dem nästa vecka pris 20 el 22 kr kom inte ihåg exakt, start iaf på måndag 16/9 så ni vet☝️
Orkar inte köpa en filt först för att provtvätta den, därför frågar jag om det finns någon här som vet🙂
putt…
Vet inte om just den filten, men precis som du kör jag all fleece på 60 grader.
Men tack för tipset, man kanske ska ta sig en sväng förbi där då. :)
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Jag körde all råttvätt på 60', tvättade till o med på 95 en gång eftersom de fått skabb. De tyger som inte klarade 95 slängdes o sen inhandlades nytt.
Jag tvättar alla mina rått tyger inklusive fleece i 90 grader plus att jag tumlar det sen och det fungerar fin fint ^^ Tvättar även "kusiner" grejerna med siffror på från i ikea i samma grader. Dom krympte lite grand men inte så det stör eller så dom blev förstörda :)
Tass
"kusiner" ligger i min rått tvättgorg på verandan skulle till idag att provtvätta en, men nu vet jag att detta funkar, tackar🙂
Om ingen vet/använder just dessa fleecefiltar så får väl jag köpa en och provtvätta den först innan jag köper på mej ett lager, isf meddelar jag hur det gick så ni andra vågar köpa på er ett helt gäng😃
Bra nu fick jag reda på att de även går att köra på 90 grader om jag tycer det behövs. e225
Men använd tvättpåse så inte skenorna åker ur och har sönder maskin ^^
Tackar för infot🌺