(K) Kastrerad hane
Söker en kastrerad hane att ha som sällskap till en hona.
Bör finnas i närheten av Gävle eller Uppsala.
Bra hem med god mat och utevistelse lovas :)
MVH Erika :)
Varför inte en hona?

För att jag helst vill ha en hane. Har haft sån otur med livmoderssjukdomar på tidigare honor. Varför ifrågasätta? Detta är ju trots allt en annons… :)

Man får räkna med ifrågasättanden när man slänger ut en sådan förfrågan på ett diskussionsforum.
Sedan kan jag lägga till att det knappast säljs några kastrerade hanar alls. Kastrerar en person sin råtta så har personen alltså lagt ner pengar på råttan. Och lägger en person ner så mycket pengar och tid på en råtta så kan man dra slutsatsen att den personen älskar sitt djur och vill göra allt för att få ha den kvar.
Så med andra ord så är det kanske bättre om du köper en hane som du kastrerar själv och sedan när man är säker på att all sperma är borta så sätter man ihop dom. Men du ska vara medveten om att det även är vanligt att hanar får tumörer. Så en hane garanterar tyvärr inte ett friskt djur.
Hoppas du fick något att fundera på nu! 😊
//Nike

Jo, det förstår jag. Konstigt nog kom inte frågan varför hon är ensam det brukar ju gå väldigt fort :)
Varför är hon ensam då? :)
//Nike

#4 Självklart vet jag att hanar också får tumörer, mycoplasma osv. Jag skrev faktiskt livmodersjukdomar, vilket vad jag vet inte bara är tumörer. Livmodersinflammation har jag haft 5 honor som haft. Likaså blödningar ur vulvan. Har sett annonser med kastrater förut dock inte här. Så finns gör dem :)
#7 Då har du haft extrem otur. har du köpt från uppfödare eller djuraffär?
//Nike

#6 För att hon köptes som ensamråtta av förra ägaren.

#8 Det vet jag ej, men blandat. De flesta har varit omplaceringar. Sen om man ska kalla det otur då 5 av 27 honor haft det vet jag kanske inte egentligen

Jag skulle vilja påstå att det är väldigt mycket med 5 av 27!
Det finns ju en hel del ensamhanar där ute som inte fungerar med andra och därför omplaceras och riskerar att då leva ensamna resten av sina liv för att ingen vill lägga tid och pengar på att få ordning på dessa. Kanske en sådan hane vore något, om du kastrerar den? Du får en hane och du gör en god gärning? :)

#11 Ja självklart är det ett alternativ. Inte sett någon sådan annons i närheten bara :)