Råttor iFokus

Råttor

Etikett: buren-boende-inredning
Läst 1936 ggr
kigon
0

Savic royal suite 95 double- skivor?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Beställde en sådan from zooplus.dk i morse, men undrar om det på något sätt går att ta bort det "skyddet" på framsidan? (på bilden)

Har gått igenom anvisningarna på nätet men kan inte se om det går eller ej…! 

Ska köra på fleece och iom att mina råttor går på lådan känns det bara som det kommer samla damm och skit :/

Tacksam för svar! :)

/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.

Zakaraa
0

Nej det går inte att plocka bort om du inte vill såga sönder buren Men varför skulle skyddet skapa problem?

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Alenzi
0

Jag hade bara tidningspapper och fleece i botten på mitt RSD, skyddet störde inte alls.

kigon
0

#1 För de skydden (på min andra bur) är otroligt bra på att dra damm till sig :P (ser inte alls snygga ut heller haha) Sen är det bara mer att skrubba av vid tvättningen, vilket känns onödigt om man ej använder dem och de skulle kunna tas av :/

#1 #2 Men tack för svar! :) det var synd ju…

Zakaraa
3

Tycker själv att skyddet är bra då det hindrar råttorna från att klämma tårna vid stängning :) Min kant i fram är hel och inte med det där hålet i mitten och är ca 3mm från gallret så de kan hålla i kanten utan att klämma tassarna :)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

123fyra
2

tycker att det är bra med såna skydd av många anledningar. Saker ramlar inte ut lika lätt. Mindre risk att råttorna ramlar ut. och lite så.

kigon
0

#5 har aldrig haft en råtta som har trillat från en bur så vet inte om det är någon särskild risk här… Mittenöppningen har inget skydd och de stannar alltid så pass så bara deras huvuden sticker ut när man öppnar, men det kanske vissa inte gör? 

Saker är ingen risk då bottnen är de sista stället de lämnar vad jag än har satt in som de kan boa med, då det lägger dem alltid i hammockarna eller husen ^^'

Så för mig känns det fortfarande tyvär väldigt meningslöst… Men det är inget jag kommer gå o tänka på, om det inte går så går det ju inte :P Får väl helt enkelt leva med det! Kanske hittar något bra med det när jag väl använder det…!

Tråden kan låsas då jag har fått reda på vad jag ville :)

mikeiko
0

Tråden låses på TS begäran.

Inlägget är låst för nya kommentarer