(O) 3 (kanske 5) honor
Som jag skrev i omplaceringsannonsen för mina killar så börjar orken tryta, och intresset börjar svalna för råttorna. Jag tycker inte att de får den tid de förtjänar. samtidigt börjar det blomma upp andra personliga orsaker som jag helst inte vill skriva här.. Men är det någon som undrar så kan vi ta det i PM om någon är intresserade av råttorna. Har även en royal suite 95 double som kommer finnas till försäljning när råttorna fått nya hem.
Sen har jag en fråga, som ni ser i min rubrik så undrar jag om det är okej att lägga upp omplaceringsannons på råttor som inte följer annonsreglerna? För där står det bara säljestrådar, och det tar jag som om man tagit kull och inte får sälja dessa bebisar, så om någon Medarbetare kan svara på det innan jag lägger ut deras två annonser för att senare kanske bara få tas bort igen.
Råttorna kommer få ett varsitt inlägg, så jag uppskattar att ni inte postar några inlägg förrens jag är färdig(Om det är någon nisse som är vaken den här tidpunkten vill säga).
EDIT: ser gärna att alla kommer till ett och samma hem, men förstår att det kan vara lite bökigt, mitt andra alternativ är att låta dem flytta två och två eller två och tre.. Sista och något som jag helst vill undvika är att de flyttar ensamma, men är det till rätt hem och allt sånt kan jag tänka på saken!
Små stjärnor lyser också i mörkret.
Råtta ifrån ''Rishögsråttorna'' i Norberg
Harriet
födelsedatum 2011
**
färg, teckning o hårlag** Mink European berkshire missmarked Rex
**
kön** Hona
**
kullstorlek vid födsel o vid avvänjning** vet ej
**
faderns namn, födelsedatum, vikt** vet ej
moderns namn, födelsedatum, vikt vet ej
**
syfte med parningen el om det är omplacering, anledning**
läs mitt första inlägg
omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc Harriet är väldigt pigg för sin ålder och busar gärna runt med mina yngre råttor, hon är en mysråtta när hon vill, vilket brukar vara efter att ha sprungit runt och busat med sina kompisar. Då klättrar hon gärna upp till mig och mysknastrar och ploppar med ögonen en stund innan hon far iväg igen! När jag introducerade Harriet till min flock så fungerade allt hur bra som helst. Alla råttor accepterade varandra jättebra, förutom att hon tjivades lite smått med Maj första veckan. Men det var absolut inget allvarligt.
pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb
Ja, hon är registrerad i SRS, priset kommer vi överens om
ort där råttan/råttorna finns
Köping, västmanland
telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus)
Bara här på iFokus till en början.
Om annonsen ska vara låst eller ej
Ej låst
Också från ''rishögsråttorna''
Rouge (Fått namnet Doris här)
födelsedatum 2012
färg, teckning o hårlag agouti european berkshire missmarked rex
kön hona
kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v) vet ej
faderns namn, födelsedatum, vikt vet ej
syfte med parningen el om det är omplacering, anledning
Läs mitt första inlägg
omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc
Hon är en riktig latmask i buren, men så fort hon får chansen så smiter hon ut och lever loppan. I början så var det riktigt svårt att få in henne i buren igen och jag kunde jaga runt på henne över en halvtimme ibland. Fast det har lugnat sig rätt mycket nu, och vill rätt så ofta vara inne i buren istället för att ränna runt på golvet med kompisarna. Vissa dagar kan hon vara en liten surpuppa och ge ett litet bett om man kommer för nära och hon vill vara ifred, för det mesta gör hon så när hon är trött och inte riktigt hänger med på vad som händer. Har försökt träna bort det så gott jag kunnat, och det har blivit bättre, men händer fortfarande ibland. Hon tycker om att mysa för det mesta, men ibland så finns det så mycket mer intressanta grejer att göra än att bara ligga still! Hon hoppade in i flocken utan minsta lilla gnabb, efter bara någon halvtimme med mina tjejer så låg hon i mitten av råtthögen och hade det riktigt mysigt med mina tjejer. Så hon är inga problem att stoppa in i en annan flock!
Ja, hon är registrerad i SRS, priset kommer vi överens om senare
Köping, västmanland
Bara PM här till en början
**Om annonsen ska vara låst eller ej
**Ej låst
Aili
födelsedatum Augusti 2012
färg, teckning o hårlag Grey (om det finns?) huskey roan, slät
kön hona
kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v) vet ej
faderns namn, födelsedatum, vikt vet ej
syfte med parningen el om det är omplacering, anledning
Läs ovan
omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc
Hon är en ganska speciell tjej som varken gillar att man rör eller bär på henne, oavsett hur mycket jag än försökt jobba med detta så har det inte hjälpt. Hon bara är sån helt enkelt, och det har jag accepterat, men hon är väldigt nyfiken och vill ändå vara med där något händer. hon är en rätt så sprallig tjej som gillar att utforska nya ställen. I flock har hon aldrig vart några problem, Aldrig ställt till med något eller bråkat. Hon har blivit accepterad snabbt, och vise versa.
Inte reggad, pris diskuteras senare
Köping, västmanland
Bara här på iFokus sålänge
Om annonsen ska vara låst eller ej
ej låst
Nu är det frittfram att kommentera
#3 Har du klonat min råtta? Den ser exakt likadan ut! :O
Men hoppas du hittar ett hem åt dom :)
Vad du än gör, tryck inte på Alt och F4!
putt
putt.. ingen Medarbetare eller nåt har svarat på min fråga heller.. men jag antar att det ät emot reglerna att omplacera mina andra två tjejer här inne
Intresserad!
Sarasacha
#8 skriv gärna en PM om hur de kommer bo/äta/aktiveras, om dig själv och dina nuvarande råttor och sådär så hade jag blivit jätteglad!
När jag skulle omplacera min nakenråtta så fick jag inte ta med honom i annonsen. Så jag skrev bara att för info om honom så fick man lov att PMa.
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

#7 I reglerna så står det:
**Det är inte tillåtet att annonsera ut råttor som är nakna, dubbelrexade eller manx eller avkommor av dessa.
**
Med naket menas fuzz, shorn, rowletts nude.
#12 Ja jo det är väl jag som läser luddigt, sorry!
den här tråden kan förresten låsas då alla hittat nya hem!
Tråden låses på TS begäran.