Råttor iFokus

Råttor

Etikett: rif-och-ifokus
Läst 728 ggr
[rinrats]
4

Fler medarbetare behövs?

Tänkte höra mig för hur det är med Medarbetare på rif. Behövs det fler eller inte? Jag sitter ofta på rif då mina dagar annars är så tråkiga så spenderar mycket tid här, eller ja på datorn i överhuvudtaget.

Med detta har jag funderat på om det behövs mer Medarbetare.
Kommentera gärna vad ni tycker, det är bara en fundering jag har just nu 😉

Fjordell
2

Jag kan tycka att det råder ganska stor inaktivitet på den fronten faktiskt. Och visst, alla har ju liv att leva, men det behövs nog en eller två till skulle jag tro :)

[rinrats]
0

#1. Okej, jag vet inte så mycket om hur man gör och går till väga men det kanske finns något att läsa eller så kanske de andra medarbetarna berättar lite? :)

:')
0

Jag vill gärna anmäla mig som frivillig Medarbetare om det skulle behövas fler till ^|

[rinrats]
0

#3. Då kan vi bli flera stycken vilket är bra då forumet är så stort och ibland behövs det mer hjälp. :)

Zolah
0

När jag blev Medarbetare blev jag rekommenderad av en annan medis som tyckte jag var hjälpsam och aktiv :)

Annars skulle jag tro att man skickar direkt till Allamej och frågar, och hon ser då om man skulle passa som medis eller om det behövs.

Just nu är vi 6 stycken Medarbetare utöver vår Sajtvärd Allamej, ni kan se och läsa om oss på ' Om sajten' . ^^

Man kan även hjälpa till på siten genom att vara artikel skrivare, det är inget som bara medisar och Sajtvärd gör. ^^

[rinrats]
0

#5. Min tanke var mer att eftersom jag bara är hemma så har jag mycket tid att ge rif. Om någon behöver hjälp eller liknande. Jag ville som sagt höra mig för innan om det skulle uppskattas :)

Zolah
0

Jag sa bara vad jag trodde, eftersom jag inte frågade efter en medis plats så vet jag inte hur det funkar. Men Allamej kommer nog snart online och kan svara på frågorna bättre än jag :)

Fjordell
3

Sen är det ju mycket man måste kunna behärska som Medarbetare, man får ta del av ett avtal som sajtvärden har hand om. Rätt viktigt är ju såklart att man är neutral och inte tar saker och ting personligt, vara seriös och vänlig, och även kunna behärska det svenska språket.🙂

Jag tycker exempelvis inte att det känns särskilt seriöst av en Sajtvärd eller Medarbetare att skriva mycket '!!!!', '???', versaler eller andra felstavningar. Sen är ju alla mänskliga och kan fela, det är inget som går att komma ifrån, men jag tycker att det är viktigt att man är saklig och kan tas på allvar utan att verka dryg.

RaGooN
0

Om det behövs fler så är jag sugen. Har varit medlem i några år också så hade bara varit kul. Om ni vill, så skicka bara regler och vad som ska göras m.m så är jag på :-) Är inne mycket med så upp till er :-)

http://sunflake.weebly.com 
Hälsningar Erica och råttorna :)

Fridborg
8

För det första tycker jag att det är lite märkligt att ta upp det i en tråd och fråga andra medlemmar om det behövs eftersom det är sajtvärden som bestämmer samt att vi är en del som håller på nu. Det är mycket vi gör som inte syns men har nu ansträngt oss för att synas mer. Vi som är moddar vet ju hur mycket arbete som görs och delar upp det sinsemellan.

Däremot kan det vara bra för oss att höra lite konstruktiv kritik, visst är det så, men kanske inte i en tråd där du, RinRats, kanske skulle fråga Allamej direkt istället och sedan kan man starta en tråd med nöjen/missnöjen om hur RiF sköts istället.

Men det kanske bara är jag. Personligen tycker jag inte att vi behöver fler Medarbetare, det har varit sommar och semestertider men nu är alla pretty much tillbaka och vi tar nya friska tag.

[rinrats]
0

#10. Ja, faktiskt så hade jag ingen aning om hur man går till väga och vem man skall fråga detta om. Men det känns bra att veta vad ni tycker i alla fall och sedan om det skulle behövas så vet ni och många fler att jag finns vid behov 😉

#11. Jo jag håller med på att man skall behärska sig. Vilket är en ganska bra ide att bli utprovad på innan man ens blir Medarbetare för att veta hur man blir känslomässigt vid sådana perioder 🙂

Allamej
0

Vi diskuterar detta och någon kan få ett PM andra behöver kanske lite mer tid under bältet :)

Men vad man ska veta. Hur underbara medlemmar man än har så blir det förr eller senare alltid bråk. Om man känner att man inte klarar av det så ska man inte ens överväga att vara medis.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Anothername
0

Jag är nybörjare på nytt inom råttor men jag stället gärna upp som Medarbetare :)

Lyssnar på musik I think more things before breakfast than people think all day Får idé

[rinrats]
1

#12. Jag känner att jag kan hålla skaplig ton ändå. Men som du säger så skulle jag absolut behöva se mer vad jag går för då jag inte är 100 % på hur jag skulle agera 🙂

zickan
3

#10 jag håller med fridborg. Vi gör en hel del bakom kulisserna. Vet inte riktigt vad alla Medarbetare ska göra. Men det är Allamej ni skall fråga.
En fråga att tänka på, vad vill ni bidra med?

Det som behövs är egentligen inte Medarbetare som jobbar på sidan, för det tycker jag har flutit på rätt bra. Det som behövs är artikelförfattare mm och detta kan man bli utan att vara Medarbetare. Bara säga till en medarbetare/värd att man önskar få den rättigheten. Innebär vad jag tror mig minnas är att man då kan redigera en publicerad artikel under lite längre tid än normal medlem. Bara leta upp artikeln på iFokus om författar rättigheter.

Men alla medlemmar kan skriva ariklar. Starta quiz, tävling och liknande. 

Medarbetare/värd gör ovanstående. Men även rensar trådar, ger ut varningar, lägger till kategorier och fixar lite mer i bakgrunden på saker ni sällan märker av.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Fjordell
3

Ja, jag är ju Sajtvärd på en annan iFokus-sajt och kan intyga att det är *svordom* mycket jobb att göra, även gällande sådant som medlemmar knappt märker av, men ändå måste det göras.👍 Det verkade roligare och lättare innan jag väl kickat igång sajten, men ju fler medlemmar man får, desto mer jobb blir det. Man måste trots allt ha koll i alla trådar, så man kan ta bort sådant som är olämpligt, ev. dela ut varningar.

Jag gör även så på min sajt att jag kollar med mina Medarbetare som tacklat av litegrann (blivit mindre aktiva) om de vill/har möjlighet att fortsätta som Medarbetare, för det är inte alltid de kommer ihåg att säga till om de kommer ha en period de inte har lika mycket tid. Hellre en Medarbetare för mycket, än för lite.😉

Men det är kul och givande så länge man har tid! Jag älskar iFokus, främst RiF, är härinne dagarna i ända, haha. Även om jag inte skriver nya, eller kommenterar inlägg varje dag så läser jag allt bara för att jag är så nyfiken. Dessutom kan jag inte få nog av dessa förbaskade långsvansar, hur jag än gör.😍

Men hur som, på min sajt gjorde jag ett inlägg om "try-outs" när jag sökte Medarbetare. Då skrev jag upp vilka krav jag har (ålder, språk, erfarenhet osv.) så fick de som kände sig manade nog kontakta mig och berätta varför de vill och borde bli Medarbetare, hur mycket de kan om ämnet (i det här fallet råttor), hur mycket tid man har och om man har möjlighet att skriva artiklar etc. Lite som en arbetsintervju över PM. På så vis kunde jag välja den som var mest lämplig för jobbet. Så ja, behövs det fler Medarbetare och/eller artikelförfattare så är det verkligen ett väldigt bra sätt att hitta just - rätt!

zickan
3

Jag vill bara påminna om denna om det är någon som har missat. 
http://rattor.ifokus.se/discussions/518167b88e0e74300a0065fc-wantedonskas

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

mikeiko
2

Vi brukar, sådär i smyg, hålla bra koll på vilka medlemmar som varit aktiva under en lång tid, är kunniga och som vi tror skulle kunna passa som Medarbetare. När vi känner att vi behöver någon så tar vi upp det oss moddar sinsemellan först, och skickar sedan ut en förfrågan till berörd medlem/mar. :)

Jag ser jättegärna att det startas en tråd med konstruktiv kritik om RiF! Vad saknar ni? Är det något som inte fungerar? Eller bara allmän input om man har tankar och funderingar om saker som rör forumet. Vi har en passande grupp för detta som heter "Om RiF och iFokus" ;D

Lancia
5

Well, vad som definitivt inte behövs är partiska admins, admins med dålig egentlig kunskap om råttor och admins som bara vill vara admins för att vara det. :D 

Känner ni er utpekade så är det you'r call. Jag syftade inte på någon specifik.