Råttor iFokus

Råttor

Etikettburen-boende-inredning
Läst 681 ggr
MissFake17
1

Sputnink i voljären

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej jag har köpt den här voljären begagnat och har ingen aning om hur jag ska få upp sputniken i den, någon som har tips?

sarakaka
0

Om du hittar nån gallerbit du kan fästa i taket med buntband kanske? Som du kan sätta fast sputniken i?

Apootie
0

Har en FT så har också det problemet lite, försökte sätta sputniken på väggen men det blev ju helknas 😕

AliciaRing
1

Dra ståltråd i ett kors i taket och hänga den i mitten av korset och så kan man ju hänga andra saker i ståltråden det kanske kan fungera :)

Stig Elvis Rufus Långsvansar <3

Varghund88
0

Vi sätter sputnikarna i hyllplanen på vår voljär.

Vi köper vanliga plastbrickor som vi använder som hyllplan och jag borrar lite hål i botten på dem där man kan sätta fast sputnikar med tråd/ståltråd.

Annars kan du ju alltid helt enkelt ställa sputniken på golvet *ler*

Bananbullar
0

#2 Problem i en FT att sätta sputnicken i taket? Jag sätter den i taket och det fungerar galant och är tjejernas favoritställe.

:')
0

#5 Samma här ^^

Elsis_00
2

5# hon menar nog undervåningen ;-)

Bananbullar
2

#7 AH! ☝️

Apootie
1

Japp, menar undervåningen, annars är det inga problem, får plats med flera stycken på övervåningen 😉 😃

elin.andersson
0

Du kan ju även borra i taket, vi borrade själva i vårt plåttak häromdagen..  där du kan fästa den i.. med hjälp av ståltråd, finns ju också olika storlekar på ståltrådar.

MissFake17
0

tack för tipsen, blir att prova lite olika då! 🙂

Skogsmongot
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur går det? 

Jag har en exakt likadan bur men jag har perfekta "gallerstegar" (fick ett 30-tal gratis från affär, det är kanter till butikshyllor) som räcker kortsidan av buren. Så fäster bara en sådan stege där jag vill ha min sputnik, eller hyllplan, och sen fäster jag en sida av sputniken i gallret och två i stegen 🙂

mikeiko
0

Jag har min sputnik liggande i en hängmatta, det är jättepoppis :D (jag litar inte heller på sputnikens egna upphängningsanordning).