Råttor iFokus

Råttor

Etikett: kostrelaterat
Läst 378 ggr
ilaluna
0

Royal Canin till Råtta?

Hejsan, här hemma kör vi Royal Canin foder till hunden, ett vanligt som är få små hundar för bättre päls och tänder. Min fråga är om man kan ge råttorna det fodret?
Jag vet inte om det stämmer men det känns som att det är bättre än råttmaten som finns där ute eller har jag fel? 

Annars kör jag Selectiv Rat eller vad den heter!

Praefatio
0

Det bästa är att blanda egen mat! Det är enkelt, roligt och billigt. Sök här på forumet så hittar du "recept" :) I den maten är det bra att ha hundmat, men råttisarna ska ju inte bara ha det.

Fridborg
1

Min erfarenhet av att ha hundmat i fodret är att deras bur/bajs luktar tusen gånger värre och att de kan bli dåliga i magen av det.

ilaluna
0

Okej, jag har egen blandning med olika frön och sådär men just i bas-protein till råttorna vill jag ha ett "torrfoder". De får såklar färsk mat dagligen också! 

#2 Okej, kan inte säga att jag upplevt det själv men har bara provat 1 gång tidigare med det, kanske ska ge det 1 v och se? :)

sarakaka
0

Ja du kan börja med små mängder och introducera försiktigt och se hur magen mår. :)

wintermynta
2

Nej skulle inte ge det till varken hund eller råttor. Ytterst få hundtorrfoder skulle jag kunna tänka mig att blanda i.