Piwo och Pani har äntligen kommit hem!
Hejsan!
I väntan på att mina älskade råttbebisar ska vakna och vilja leka så tänkte jag dela med mig lite av den lycka som dessa små liv ger mig!
Efter att ha utforskat den nya buren (inte var de blyga, nejdå, en timme senare så hade de kollat läget i hela buren) så ville de komma ut. Sen på kvällen låg vi i sängen och de somnade i min hand. Jag har aldrig haft några djur som är så kontaktsökande djur någonsin!
På morgonen så skulle jag plocka upp dem för morgonmys i sängen och drabbades av en smärre chock då jag inte kunde hitta dom! handdukar/filtar/gosedjur/leksaker flög ut ur buren medan hjärtat satt i halsen… Sen visade det sig att de hade dragit upp en fleeze-bit till tunneln som de gömde sig i. *Pjuh* -har en känsla av att de kommer att ta livet av mig en vacker dag. Därefter delade vi en pannkaka och banan (som belöning för att de inte gått upp i rök).
Jag är helt såld på dessa små varelser. De är så mänskliga på något sätt. De kollar en i ögonen, vill vara med hela tiden och svingar runt i buren som små apor!
Om ca två veckor kommer hela klanen att vara fullständig då min sista hona kommer flytta hem till mig!
Inte för att provocera er som läser detta men jag har på känn att de kommer bli världens bästa rumskompisar.
Jättefint!
Grattis!
If you fight love, you're always a loser
#4 Tack så jättemycket! jag är jättelycklig!
Vilken otroligt fin bur :D
I think more things before breakfast than people think all day 
De är underbara och de har fått ett riktigt lyxhem =)
Måste fråga vart toalåda(?) den vita på botten, kommer ifrån. Läcker!
#7#8 Haha den kommer från djurmagazinet,södertälje, dock fick jag lov att ta ut den då den var lite för stor(pluttarna nådde knappt upp att komma i ) så imorgon ska jag nog köpa en ny!
Är det bara jag som tycker den ser lite annorlunda ut, har du lust att ta en bild på den? =) Måste kika på Djurmagazinet här. Har en blå klassisk "kanintoa" o ett hemmabygge (clas ohlson förvaringsbox) men den där var ju mycket snyggare =)
Åh vad söta! Och vilken mysig bur! 😃
#10 visst! Ska försöka att komma ihåg det till imorgon. Tror att den är av märket trixie och egentligen ett danskar för chinchillor, men de borde kunna beställa in den åt dig! #11 tack! De älskar tunneln(som nu är klädd med en vit benvärmare), något jag tycker är tråkigt då man inte kommer åt dom…