Råttor iFokus

Råttor

Etikett: off-topic
Läst 733 ggr
[00emi07]
4

(OT) nakendjur i fokus

Någon som kan tänka sig starta sajten: nakendjur i fokus. Allt om nakenråttor, nakenhundar, naken marsvin och naken katter osv… Jag är 13, så jag kan inte…. Men jag är gärna gärna Medarbetare!

Zolah
6

Jag tror inte folk är så sugna på nakenråttor i fokus då majoriteten tycker det är en dålig variant att syssla med

Fjordell
6

Instämmer med Zolah. Jag tror och tycker inte att aveln på nakenråttor behöver gynnas, men det finns säkerligen många som tycker annat. 

Egentligen tycker jag att det är fel att avla på nakna djur överhuvudtaget, oavsett art (så länge man inte pratar om de som är nakna på naturlig väg), men det är bara min åsikt. Lycka till i sökandet!

Itchy
6

det finns ju redan en sajt för chinese crested, och en för sphynx katter, så vrf ska det finnas fler sajter för nakendjur ?

You can't spell Bitchy without Itchy

[00emi07]
1

Varför finns det sajter för råttor? (Samma sak)

[00emi07]
3

Ja, nakendjur i fokus är ju som en samlings sajt av alla nakendjur. Liksom kaniner i fokus, och så finns det ju rex i fokus, och dvärg kaniner i fokus. Så nakendjur är en samlad sajt för kinesisk naken hund, mexikansk nakenhund,naken höns, naken mus, nakenmarsvin och naken råtta. Och dessutom, är inte iFokus till för att skapa nya sajter? Eller finns det begränsade mått? Lika dant med råttor i fokus, också ett "samlings ord" för typ, rex pälsade råttor och så vidare. Och jag tycker att alla nakendjur borde få ha en egen sida.

kolpa
0

Även om en del tycker det är onödigt att avla på pga deras psyke osv osv… Så finns det ju ändå massa naken djur då kan man väl ändå ha en sajt, menar bara det att naken djur kommer nog förmodligen aldrig försvinna kanske att risken minskar men ni förstår vad jag menar;)

Zolah
0

Jag tänker väl mer såhär, om en variant är nog populär så får den nog en helt egen iFokus. Som tex Sphynx I fokus, för där finns det ju intresse av flera. Nakendjur är rätt stort, och det finns väl igentligen inget intresse inriktat på 'alla' nakendjur. Hur ska jag förklara?
det är lite för stort helt enkelt.

Det jag pratade om nakenråttor är att det finns varianter av dom som kan bli riktigt sjuka, och är till och med dåligt att avla på. Djuret i personlighet kan vara jättefint, men dom kan må jättedåligt. Och därför tror jag inte att du kan finna nån som vill starta en iFokus om nakna råttor.

Vad jag sett så kollar man först och ser om det finns ett större intresse ( tror man brukar fråga på support I Fokus ) och om det gör det, och inte går emot iFokus regler eller svensk lag ska det gå bra. Men då måste man vara insatt på det man vill göra ett forum om, och vara duktig på att visa att den finns.

Jo, det är ju sant. Men samtidigt är det inte riktigt samma sak, då det handlar om råttor och inte tex 'gnagare' i allmänhet. Men om du vill läsa om mer exotiska djur, så finns ju exotiska djur i fokus, och där finns det säkert något om nakendjur. ( har för mig en artikel om naken mullvad tex? )

kolpa
1

#8 Nu förstod jag bättre vad du försökte förklara, jo nakenråttor är inte speciellt bra att avla på, råttor klarar sig inte lika bra som större djur som t ex Hund och katt. Tänkte inte på att det kanske "lockade" fler folk till att skaffa ett sådant forum. Jag tänkte nog bara så att folk inte kommer att sluta med det bara för att en viss majoritet tycke det :)

Allamej
4

#6 _Lika dant med råttor i fokus, också ett "samlings ord" för typ, rex pälsade råttor och så vidare.
Och jag tycker att alla nakendjur borde få ha en egen sida.
_

Råttor iFokus handlar om just en och samma art. Enbart mutationer som rex och dumbo. Sen har man fått tag i nakna labbråttor och börjat avla friskt för att dom känns ut som manliga könet och en del uppfödare framhäver hur coolt det är.

Av vad jag förstått så har nakenhundar, katter, marsvin inga problem med sin nakenhet. Men med nakna råttor så är hälsan en väldigt stor del. Jag behöver antagligen inte skriva att jag tycker att det är en otroligt dum idé och att en sådan tråd skulle passa bättre på tex. zoonen.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor