Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 934 ggr
SiriR8
1

Hjälp, löss!

Igår kom äntligen våra råttor hit.

Två omplaceringspojkar. 

De är jättesociala och härliga, men…de har löss.

De kliar sig och kliar sig och har gnetter så det kryllar, t.o.m i ansiktet.

Min fråga är, kan man få stronghold/frontline utan att behöva åka in för undersökning?

Råttorna har som sagt kommit hit igår, de är fortfarande lite skrajsna och håller på att vänja sig. Igår bet en av dem för att han blev rädd, så att stoppa in dem i transportburen och köra iväg dem till vetten nu känns inte alls kul. Och att låta dem leva med lössen och klådan tills de blivit tryggare kommer naturligtvis inte på frågan.

Vad göra? :(

darkness
0

Tyvärr måste du till vett för att få stronghold

// Stephanie och hårbollarna Oskyldig

Elsis_00
0

Men nej vad tråkigt :( Om jag hade vetat detta innan ni hämtade pojkarna skulle jag bett ägarna att behandla killarna först men det har inte nämts något till mig. Ring veterinären, antagligen måste ni åka dit men ev. Kan dom skriva ut på recept ändå.

Zakaraa
0

Första gången man behöver ett recept så måste en undersökning göras därefter kan det finnas snälla veterinärer slm skriver up påfyöllning utan ett besök men första besöket är ett måste, de får inte skriva ut utan att ha sett djuret.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Allamej
0

Ställ in dig på ett besök men se till att förklara exakt vad du har och vad det heter och vad som behövs. I vissa fall så skriver dom ut ändå, och du ska ha paketet för kattungar, rosa kork

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

SiriR8
0

Tack för alla svar! Vi får ringa veterinären imorgon bitti så att stackarna blir av med kliet så fort som möjligt.

SiriR8
1

(Kom på att jag kanske ska poängtera att vi inte tog ut eller hanterade råttorna mer än vad som behövdes igår, insåg att det kanske lät som att vi höll på att leka med dem eller så.)