Råttor iFokus

Råttor

Etikettburen-boende-inredning
Läst 1005 ggr
FaileD
5

Beställt bur :D

Jag har ångrat mig med Imac buren som jag skrev att jag skulle skaffa för ett tag sen

Jag har precis beställt 2 st zeno 2 som jag ska kolla om man kan bygga på dem på varandra utan ena botten. Då jag hittade en bild där ena botten är igenom taket.

Köpte dem via Animail.se för 1195 kr st inkl hemleverans

Beräknar att få den innan fredag

sarakaka
1

Menar du att du tar bort ena bottendelen? I så fall går det nog om du sätter fast massa buntband hela vägen runt. Vet att någon gjorde så med en Furet Tower och den ska tydligen varit stabil och bra utan lådan. :)

Alenzi
2

Om du kan avboka din beställning (funkar det inte via hemsidan kan man ofta ringa och få det ordnat) kan du köpa dem billigare på 
http://www.zooplus.dk/shop/smaadyr/bure_loebegaarde/rottebur/339936

Jag har sett bilder på en bur som är ihopbyggd på så sätt att understa buren saknar tak, och man hade gjort hål i botten på översta buren.

FaileD
0

Tack men jag litar inte riktigt på dem då de kan bli problem med dem

Går de att ta bort ramen runt gallret så kan man sätta galler mot galler i mitten så blir de lättare för råttorna att klättra och blir snyggare

sarakaka
0

Menar du ramen som sitter i taket liksom? Den kan du välja att inte montera, ja.

FaileD
0

Okej :) va bra :)

Har du den buren?

sarakaka
0

Ja det har jag :)

FaileD
0

Hur trivs du med den

sarakaka
0

Bästa buren jag haft :)

FaileD
0

Okej :) hur många råttor har du i den?

sarakaka
0

Haft tre i den som mest och det tyckte jag gick jättebra för de var inte så spralliga av sig utan myste mest och boade sen sprang de runt när de var lösa. :) Så gick bra.

FaileD
0

okej :)

FaileD
0

nu har den kommit. jag är jätte nöjd

FaileD
6
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

den blir 120 cm hög men man får spänna gallret i mitten med buntband så att inga råttor smiter :P

kigon
0

Den ser ju jätte bra ut! Riktigt snyggt :)

/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.

sarakaka
0

Blev jättesnyggt! Bra initiativ :)

FaileD
1

Ja jag är jätte jättenöjd

FaileD
0

Nyfiken vad Cederin tycker :)