Kommer vara borta
kommer vara lite frånvarande idag och säkert nån dag efter, ska dra ut mina visdomständer som en del av en behandlingsplan att få min käke bättre :P
så idag kommer jag sövas ner, och lär vara borta/ledsen iafl nån dag efteråt.
… Jag vill inte T_T
😭 Vilka otäcka minnen som kommer tillbaka! Lycka till och vila. 🤗
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Åh 😕 Tänk att jag drog ut massvis med tänder innan, och jag har klarat mig hittills! Har nu fått tandställning och jag garantera att det gör ondare 😉
Hu…. Jag fasar detta. Mina växer fortfarande.
Lycka till!!
Värsta biten med att bli äldre. Fick inflammation i min ena, åkte på antibiotika för att dra ned svullnaden så den kunde dras ut. Knakade fin fint när de höll på att kämpa med den. Rötterna sett i kors så de fick kämpa väl.
Fick även dra ut en mjölktand när jag var 17 som de också kämpade med som tusan. Låter riktigt illa när de pustar och sliter, munnen knakar.
Har även problem med en annan visdoms tand till och från. Men den verkar vara som din. Dvs de kan inte bara söva området och dra ut. Rötterna sitter så sjukt fast och kors, måste sövas ned helt för att få ut den med operation. Kör medicin i stället för att dra ned svullnaden när den strular. Men borde dra ut den.
Men det kommer gå finfint. Är så skönt efteråt. Men kommer kännas jätte konstigt.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
lycka till! Jag har dragit bort 4 tänder, och har tandstälning var tvungen att dra ut för att få tandställning, så vet hur det är men du fixar det!
Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!
Nu är jag tillbaka, dom drog två tänder och tog lite mått för bettskena. Gjorde som ondast vid uppvaket men nu känner jag inget speciellt. Iofs har jag hals ont efter slangen ._. Men det går bra iafl. Känns som jag kommer bli piggare snabbare än jag trodde, är bara trött just nu. Skönt att ha fästman och Mamma här som stöd :) Tack för lycko önskningarna ;3
Vad glad jag är över mina tänder nu när jag läser det här, jag är 22 och har inte ens fått mina visdomständer ☺️
Små stjärnor lyser också i mörkret.
Jag har själv opererat bort tre av fyra visdomständer och jag tycker att det värsta var efteråt! Jag var svullen i flera dagar och fick leva på flytande föda. Min pojkvän kallade mig för hamstern (kärleksfullt dock). 😡 Sedan knarkade jag starka värktabletter också i flera dagar.
#7 Vänta du xD man brukar alltid få krux när dom kommer fram, fick inflammerat tandkött när en var på väg så jag lät som Sean Connery i en vecka .-.
#8 Jag tror jag börjar ha det jobbigt själv nu, behöver inte äta flytande men inget hård tuggat.. Har en massa ont i muskler vid käke,hals och nacke. Hoppas det går över under helgen för det är riktigt jobbigt.
Jag tog bort mina visdomständer för att jag har för liten käke, har verkligen ett monster bett :P så för att stabilisera käken osv så togs dom bort. Nu behöver jag inte oroa mig för att kunna bita mig själv i kinden igen.
#9 haha min tandläkare har sagt att de är på väg i flera år nu " om några månader ska du se att dom är ute". Har känt att de vart på väg flera gånger, men de lägger sig igen xD Man ser ju på plåtarna att de ligger precis under ytan bara :P
Så vi får väl se, hoppas jag inte får dom alls 😂
Små stjärnor lyser också i mörkret.