S. Frosty bebisar
födelsedatum: 21 Augusti
färg, teckning o hårlag: Troligt alla blue, topp, slät
kön: 6 Honor, 5 hanar men osäker på antalet som söker hem just nu.
kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v): 11 /
faderns namn, födelsedatum, vikt: Zickans frosty the snowman.
11 november 2011. 550gram vid parning. Russian silver db
Hans stam: http://zickan.weebly.com/frosty-the-snowman.htmlmoderns namn, födelsedatum, vikt: Önska, Feb 2013, 325gram vid parning. Blue hooded
syfte med parningen el om det är omplacering, anledning:
Gick emot mig själv med att använda en väldigt ung hona. Men det var lite för att jag verkligen ville få en sista chans att försöka få vidare mer ifrån Frostys kull. Endast 1 hane född i sverige efter hans kull. Gått bra mycket bättre på de sålda till utlandet. Vi är tre som försökt få vidare tre bröder utan lycka. Ingen av honorna jag testat med Frosty innan har tagit och de har inte heller tagit med nån annan hane. Så jag ville chansa en gång till. Denna gång valde jag två honor utan stamtavla som jag velat använda i avel men på annan hane. Ende som gjort att jag har planerat önska till frosty innan är pga att hon är tecknad. Hela frostys kull har ett gudomligt temperament och fungerar med allt, väldigt bra uppfostrande karaktär. Gosiga, avslappnade, stresståliga. Ligger lite dåligt immunförsvar på frostys syskon som en del har lätthet till lite övervikt. Varav Önska är rätt bra, det jag har koll på henne, mamma och 2 kullar av syskon så är alla friska. Dock 2 hanar som uppvisat stresskänslighet. Ena klarade inte flytt från sin flock när ägaren omplacerade så han fick komma hem igen och en annan bror hade svårt med sin flock och fick en annan som han fungerar i. Men andra har varit väldigt avslappnade och mysiga individer och med lite frosty linje på det så tror jag det kan vända till det bättre. Önska är även mer slimmad, vilket behövs in lite på frostys del sedan hans mamma drog med sig lätthet till lite stor mage.omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: Så små ännu så denna del får uppdateras senare.
pris: 300st.
ort där råttan/råttorna finns: Västerås. Men transport till Sthlm, Sala, Avesta,Hedmora, Sätra, Borlänge och ev Norrköping osv kan lösas. Men föredrar om man kan komma hit :-)
telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus): Widerkrantz@hotmail.com
Sidor som uppdateras.
Kullsida: http://zickan.weebly.com/litter-2.html
Fb(Krävs ej medlemskap för att läsa och se bilder)
https://www.facebook.com/Zickansrattery
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Men! Ska jag vara tvungen att införa bebisbildsförbud? 😮
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Lite nyfiken, vad är skillnaden på blue och rubl?
Jag känner att jag måste hem till dig snart Zickan..
För att fika. Och dö sötdöden av alla vackra småttisar! <3
Jaaag ska ha en :3 bara så du vet Zickan ;)
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Du svarade på min köpes annons och jag har nu tittat runt på din hemsida ser trevligt ut🙂Jag är intr av två honor, men vill gärna diskutera per telefon med dej. Har varit i kontakt med Vintaz då hon har en liten tjej till salu "Dakota" hon rekomenderade dej också. Du kan väl PM:a mej ditt telefonnummer så ringer jag upp. Tack på förhand😃
#2 Blue är blekare än russian blue. Två olika gener :-)
#3 Bara komma över om nån vecka när de har fått lite mer päls och personlighet.
#4 Haka på Terato och Heidi ;-)
#5 Yes box. Är inte så mycket för telefoner men skeppar över ett senare. Skall gå hem från jobbet nu. Men du får gärna skriva ett pm/mail med hur råttorna kommer få bo, foder, hantering :-)
#6 I will så snart det bestämts när ;)
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Såg något lustigt… Det är bara tio bebisar på bilden. Var blev den elfte av? ;-) Superfina är de i alla fall!
Och jag har tingat två blå honor😃Väntar med spänning på bebisbilder en och en, och tänk att två av dem på bilderna blir mina❤️
#8 den insisterade på att krypa iväg åt andra hållet
Vet hur det är att fota bebisar, till och med i den åldern. helt otroligt att du lyckats få dem på en rad!
Hur går det med bebisarna, är det bara blå eller blev det mer färger? Väntar med spänning på fler kort av de små🙂De värsta är ju att vänta tills jag får hem mina två små tjejer, men den som vätar på något gott väntar aldrig för länge😉eller? Är "bara" 4 veckor kvar.
Tack för all info jag fick av dej vid samtalet vi hade, förstår att du är seriös uppfödare😃