Okunniga veterinärer
Jag har en mindre rolig historia där en av våra råttor (Leopold) blev så sjuk att han tyvärr fick somna in. Den ordinarie kliniken var stängd så resan bar till en annan. Där var personalen både okunnig och otrevlig. Inte nog med att man är helt uppriven av att behöva ta det beslutet att avliva en familjemedlem men hon som tog hand om det sade den drygaste kommentaren att "Ja råttor kan bli upp till 8 år om man tar hand om dem". För det första var han nästan 3 år och råttor blir sällan mer än 3 år, så det visade ju på hennes totala brist av kunskap om råttor. Sen att ens antyda att vi inte skulle ha tagit hand om honom! Jag har kunskap om råttor, vi tog hand om honom (och alla andra för den delen) så bra man ens kan, men nu var han sjuk och gammal och vi ville inte utsätta honom för diverse medicineringar då han redan var rätt trött och sliten.
Som om inte det var nog så blandade de sedan ihop hans aska med en annan råttas innan de hittade rätt. Helt otroligt!
Jag var alldeles för uppröd för att orka bråka med dem, men min sambo hade både ett och annat att tillägga om denna behandling.
Man borde ha anmält dem, men det var så mycket annat som gick igenom ens huvud då istället.
Det känns som om de inte har någon utbildning på vissa ställen och dessutom verkar de inte alls kunna hantera sörjande mattar och hussar alls…
Det är faktiskt en stor brist på kunskap om just råttor hos de flesta smådjurskliniker och veterinärer. Jag har lagt ut länkar till några av dem som faktiskt är råttkunniga, bl.a. då Strömsholm där både bemötandet och veterinärens kunskap var utmärkta.
Fler råttkunniga veterinärer/kliniker mottages gärna, vi måste våga säga ifrån och uppmärksamma problemet med dessa okunniga veterinärer.

men gud så hemskt!
skulle bli as förbannad men såkklart om man är ledsens så orkar man inte bråka.. ursh lider med dig :(
Det är verkligen hemskt hur okunniga en del veterinärer är!
Jag har själv råkat ut för veterinärer som tagit för givet att jag inte brytt mig om min mus när jag kommit för att avliva den.
Som tur är så har jag nu en veterinär som inte gör nån skillnad på om man kommer dit med en hund eller en mus, de är dessutom väldigt intresserade av möss o råttor o har stor kunskap så det känns tryggt!
din stackare.. sån hemsk behandling du råkade ut för av en okunnig människa.. att bara säga så till en person som måste avliva sin älskade vän… säger hon så till folk som avlivar hund eller katt med kan man ju undra *grrrr*
vissa vill man bara slå i huvudet med ngt hårt..