Vita burar?
Åhh, jag går i råttankar igen, livsfarligt! Har inte haft råttor på typ fem år men saknar det så sjuuuukt mycket. Just nu har vi inte riktigt plats för råttisar men när vi flyttar bör jag kunna övertala sambon. Fram tills dess får jag drömma och planera!
Har egentligen ett helt gäng burar sedan sist varav ett par är riktigt fina och fräscha… Men gallret är mörkgrönt och jag vill ha en ljus bur. Upplever att det blir mindre plottrigt :) Plus att jag hellre har glada färger på inredningen än på själva buren.
Vad finns det för burar med vitt galler, mer än Melgaard-voljären? Vet att FT är ljus också och skitsnygg dessutom men ser att många tycker den är jobbig att städa så jag tror att den går bort.
Lär bli tre råttor till att börja med så tar gärna emot tips både på burar och voljärer. Kraven är de hamna vanliga: horisontellt galler, lätt att städa, lätt att inreda och alltså ljus i färgen, helst vit.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Kan du inte måla dem du har?
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Kolla i Royalsuite tråden så ser du nästan längst ner hur supersnyggt det blir med en vitmålad Royal :) Bara att köpa vit hammarlack och rolla på :) blir inte så dyrt, tror det går åt endasg en burk (ev 2 osäker såhär tidigt på morgonen, inte vaknat ännu)
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Åh, nice, blir resultatet hållbart? Vet att jag funderade på det där när jag hade råttlingarna, men fick aldrig någon rätsida på att man faktiskt kunde måla :)
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Är också rätt kräsen av mig med burfärg, har vitt hemma och ville också ha en ljus bur. Har nu en Critter Nation och är supernöjd! Den är visserligen mellangrå, men jag upplever ändå att den passar bra ihop med ett vitt hem, särskilt om man inreder vitt/grått och har ljust burunderlag :)
Vänliga Hälsningar
Malin
Critter Nation är skitsnygg (!), såg din tråd om att importera en. Du fick tag på en till slut alltså? Vad gick den på? Läste siffror i stil med 8000 kr i tråden… 😮
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Hammarlack är enormt slitstark och finns dessutom på sprayburk. http://www.jula.se/hammarlack-623019
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#6 Tusen tack för tipset! Verkligen snällt 🙂 Ska definitivt se över möjligheten att spraya nuvarande burar, de är i toppenskick egentligen. Sedan lär jag ju, om jag känner mig själv rätt, ändå vilja ha en voljär av rent estetiska skäl senare… Men då är jag på inget vis så fast i färgen utan kan välja vilken voljär jag vill och spraya.
Om man skulle komma över en bra begagnad bur, fungerar det då att spraya över även om gallret har blivit strippat och rostat lite någonstans?
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
#7 Det är just det som är så fantastiskt med hammarlack, den fäster nämligen på rost. Måla dock utomhus, man blir ganska så snurrig i bollen och lämna allt skräp (burk, lacknafta osv) till en miljöstation.
#7 Åh, toppen! Kan ju inte bli bättre! Tack!
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Köp hellre färgburk och Rolla buren istället för sprayburk, du förlorar massor med färg om du ska spraya :)
Tänkte det, resultatet lär bli bra även med roller när det är så liten yta.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
8000:- kostade det att köpa en från USA (inte aktuellt!), men jag hittade en polsk sida där buren med frakt till dörren gick på 3000:-, så det kändes betydligt mer rimligt! Bästa buren nånsin enligt mig :)
Vänliga Hälsningar
Malin
#12 Oj, det var ju en extrem skillnad! Har du någon erfarenhet av critter nation vs savic suite? Bortsett från att jag tycker att critter nation är någon snyggare, så verkar de hyfsat jämlika?
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
#13 de är i stort sett samma bur bara det att critter har vågräta sidogaller och man kan köpa till tillbehör så som stänkskydd osv
#14 Ah, då förstår jag! :)
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Som zakaraa säger är hela CS galler vågrätt, sedan är den grå istället för mörkblå. RS har högre stänkskydd från början också, men jag tycker det funkar fint ändå, så länge man inte har något löst bottenmaterial :)
Vänliga Hälsningar
Malin
GD Rival finns i väldigt ljust grått med vit benställning (?), står på ben med hjul, utdragbar bottenlåda och en stor lucka på framsidan :)
#17 Oerhört snygg, men en enda lucka mitt på buren känns sjuuuukt opraktiskt. Tjusningen med RS, som jag är inne på just nu, är ju att den är så lättillgänglig…
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg