Hjälp med hängmattor!! :)
Nu är det så, att jag har nyss byggt en ny bur åt min råtta. jag har för tillfället ingen hängmatta, och skulle jättegärna vilja ha beskrivning och bilder på hur man lagar en . Då kan man ju inte hitta en bättre plats än den här :D Så finns det någon som skulle kunna hjälpa mig, och förklara och kanske visa någon bild? :)
Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

# 1 vad mysigt det ser ut! ;) Jag har sett på vissa bilder sådana där blåa hängmattor. Är det sådana som man får köpa eller ? och skall man bara klippa en alldeles vanlig fyrkantig bit, eller skall man forma den på nått sätt ? FÖr jag har en helt vanlig liten handduk fästad i alla fyra hörnen, och det ser inte alls lika mysigt ut som era hängmattor 

Tror det ser mysigare ut sen när du märker att råttorna vill sova där :) Utseendet är ju inte allt :)
Varför är råttor egentligen så förtjusta i att sova i hängmattor? :P Jag skulle iaf inte vilja ligga och dingla i luften mens jag sover :)

Haha ingen aning :P Fast jo, hängmatta är mys :P
Alltså , i den bur min råtta bodde tidigare i så var det ganska lite mellanrum mellan hängmattan och burgolvet (jag var väll rädd för att hon skulle trilla ner xD), och råttan fattade inte att sova I hängmattan, så hon snarkade UNDER den istället :D
Jag får lov att tvätta hängmattorna en gång i veckan minst eftersom råttorna kissar ned den. Är det så för er andra också?
Min råtta kissar ingenannanstans än i sin låda . :D

Ett tips är att klippa av byxbenen eller ärmarna på gamla avlagda kläder. Fäst dem med klädnypor, spännband eller vad du hittar. Råttorna älskar de mjuka tunnlarna och de går lätt att tvätta om det behövs. Annars kan man bara slänga dem då de blir äckliga och fylla på med nya utgågna kläder…
Lycka till!