God Morgon 26/8
En ny liten tråd här på RIF.
Vad händer idag? Har ni några planer?
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Jag ska fortsätta gnaga på naglarna inför Umeå fashion week, kommer jag med eller inte?
Så jag fortsätter göra mitt bidrag till Etsy Beadweavers utmaning som ska visa på geometri, men jag kommer att lägga in min lilla twist så det blir ett halsband i en stil som jag är känd för 😃
Vad händer hos er?
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Idag ska jag försöka ta mig till Västerås med tåg, trots att pengarna tryter på kontot. Lite information inför n0llningen idag. Sedan tänkte jag försöka träna när jag är klar där borta. 🙂
Oh nollning! Jag gick väldigt mysko omvägar för att slippa den… Mina klasskompisar drabbades ganska hårt.
#3 Jag är fadder i år. Missade min n0llning totalt när jag började i vintras (kom in som reserv efter 1 vecka). 🤪
Var snäll 😃
#5 Jadå! Ska inte vara med så mycket. Och informationen idag är till för att jag ska kåra en av dagarna (jobba på kåren). Vi får väl se hur dessa veckor utvecklar sig. Jag kanske tycker det är skit tråkigt. 🤫 Men då har jag iallafall testat och behöver inte senare ångra att jag aldrig var med.
Upp tok för tidigt och lyssna på audionomundervisning.
#1 Oh jag har börjat lite med beadweaving nyligen. Kan du inte lägga upp och visa hur långt du har kommit? :3
#6 nollning är ju jättekul :) men vi på SU hade inspark, som det kallades istället. Vilken skola?
MVH Ciwi
Ciwifrukt ❤️ Det jag pysslar med just ny är inte ens nästan klar men jag kan visa en annan sak som är båda älskad och hatad 😃
Super att du börjat med pärlor 🙂 Du kan ju kolla in på mitt andra forum så får du alla tips och trix du behöver 😃
#8 Vi kallar det Rookieperioden och jag går på Mälardalens högskola. 🙂
Jag ska åka och hämta 2 rått pojkar jag och sambon tingade för ca 2 veckor sen :) Dock vart det krångel med bilen, så istället för att komma iväg klockan 1, så åker vi nog inte här ifrån för ens vid 16-16.30 :( Jag som vill åka helst NUUUU
I think more things before breakfast than people think all day 
Jag sitter på skolan, kom ju in på datagrafik ^^ en 'start' för universitetet senare :) känns kul än så länge dock en massa repeats då skolan har samma som 1:or på konst har ( har sedan tidigare gått 1-2an här. )
Idag snackar vi om färger ( oppositions färger etc ) och om förgrund etc.. massa repetationer men men xP

Jag fixar det sista inför Riga resan på torsdag.
Så fort allergitabletter verkar ska jag röja av råttrummet, städa burar, gå igenom alla råttor mm. Sen blir det att skriva matschema för hunden (han är svårt allergisk) så svärföräldrarna vet vad han får äta.
Om jag hinner ska jag tvätta också och börja se över packningen.
Jag ska gå på lägenhetsvisning klockan 18:00. Plats 3 i hyreskön … Hoppas! Behöver ett hem åt mig och rådisarna! 😭
Idag ska jag göra ett försök att flytta in i nya rummer i källlaren, både vill o inte vill. Större rum men sämre då det bara finns ett litet fönster och det är i källlaren (bland, både spindlar och vårt källarspöke)
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Inte längre morgon. Men min dag började kl 5 i morse. Drog mig från föräldrarna på Gotland. Varit där själv och ställt ut hunden. Är på ett sådan där extremt bra humör just nu. Nöjd över helgen, råttbebisar framför mig på bordet och soffan full av glada rått tjejer. Men även är hundarna helt tömda på energi, även bullen! ;-). Lugnt och skönt.
Var så smidig resa hem, har annars alltid otur med förseningar, strul med resenärer och inställda tåg.
Jag hade tom stor städat innan jag åkte, så det var rent när man kom hem.
Så just nu älskar man bara livet och skönt att vara hemma igen.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.