Råttor iFokus

Råttor

Etikett: hälsa-skötsel-beteende
Läst 387 ggr
KastKatt
0

Hur ska jag göra under renoveringen?

Har ett problem jag inte vet hur jag ska lösa, fick nyligen veta att de ska riva ut hela badrummet i vår lägenhet. De ska göra en HEL renovering och dra ut golv och grejer.

Detta kommer ta 6 veckor, det är dock de första 5 dagarna som de ska borra. (sedan ska de bara borra ibland) Jag hade tänkte hänga upp ett täcke över dörren för att stänga ute så mycket ljud som möjligt (de kommer hålla på 8-15/16 ungefär). 

Det jag är orolig för är de första 5 dagarna, vi måste bo kvar (de anser alltså att ljudet är "okej" men det är ganska högt) men de borrar i BETONG vilket sprids och ekar i hela lägenheten.

Min mormor har erbjudit sig att råttorna kan vara där, men eftersom jag går i skolan har jag lite svårt att sova där. Funderat på om jag ska sätta upp den lilla buren där och åka och lämna dem kl 8 och hämta dem kl 16 varje dag men känns som om det leder till stress. Men jag känner mig inte okej med att inte sova i närheten av dem iaf det hänt något.

Att lämna dem här vågar jag inte heller, inte när de borrar i stortsätt konstant i minst 3 dagar.

Någon som har råd eller något? Vet inte vad jag ska ta mig till.

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

[Emelie321]
0

Svårt =O Betongborrning låter så fruktansvärt illa haha.
Där jag bodde förut höll grannarna i lägenheten över på och storrenovera, det borrades hela tiden i ett par dagar och sedan från och till i flera veckor.

Men råttorna verkade inte bry sig det minsta, de sov vidare eller sprang runt och gjorde sitt utan att reagera. Bara buren inte står i precis samma rum så tror jag inte att det är någon fara 🙂 Nu var det här visserligen inte i VÅR lägenhet, så ljudet dämpades ju en aning. Vet inte hur högt det låter om det är i samma lägenhet.

Annars skulle jag nog flytta dom till mormor de fem första dagarna och låta dem stanna där under tiden. Kan du inte sova där och råttorna inte kan pysslas om lika mycket som vanligt är det ändå bara 5 dagar 🙂

KastKatt
0

Jag tror det löst sig då en klasskompis som bor 5 min ifrån sa att vi nog kan bo där!! Hoppas det fungerar då också.

Men efter de första dagarna kommer de borra till och från, kanske en gång per dag. Då borde det väl var aokej att ha dem hemma? De håller ju på i 6 veckor :(

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!