Råttor iFokus

Råttor

Etikett: minneslunden
Läst 329 ggr
Emmieline
0

R,I.P Niwah, Calinka och Bonus

igår fick mina 3 sjuka flickor somna in, dom fick dela grav med min älskade katt som gick bort 10 april 2013. är jätte deppig och vill bara dra mig undan världen men det skulle inte funka, så istället så gråter jag och sörjer.

R.I.P 
Niwah, Calinka och bonus födda 30 maj 2013 -18 augusti 2013. dumma medicin som inte funkade och gjorde dom bara sämre. känns som att ja gav upp men jag ville inte plåga dom mera.

känns som att jag har bara otur med mina djur. tur att man har en underbar pojkvän som avskyr att man e ledsen och deppig, jag fick en stor kram och han sa att han skulle spara ihop så han skulle köpa 2 st åt mig.

:')
0

Men dom så var så himla unga! 😕

Har ju följt dig och dom sedan dom var nyfödda. Känns tråkigt!

Emmieline
0

dom blev bara lite mer än 2 månader, mot slutet kunde dom knappt röra sig utan att få svårt att andas, mina älskade flickor,

:')
4

#2 Vad konstigt att de blev så sjuka så snabbt. Har du pratat med uppfödaren och frågat om fler syskon har samma problem? Även bra att prata med hen så att hon kanske inte avlar vidare på den linjen!

R.I.P

Emmieline
1

ingen av syskonen har hon kvar, men föräldrarna e tydligen endas zoo råttor. vad hon har sagt så e ingen sjuk (ganska undreligt då dom visade symptom samma dag ja hämtade dom) men som sagt jag ville nog inte se att dom var dåliga, så jag trodde bara att dom var förkylda men bara blev sämre.

Jessicahagstrom94
0

Vad är det för konstig sjukdom som tar livet av 3 råttor samtidigt? 

Beklagar sorgen!🌺

Emmieline
0

dom blev så dåliga att jag tog bort dom. orkade inte se dom vara så sjuka.

[Emelie321]
0

Beklagar! 😕

Men vad i allsindar var det för en förfärlig sjukdom? Vad var deras symptom? :\

Emmieline
0

nysningar, rossel. svårigheter att andas. slöhet svårt att äta och dricka. När dom lekte så la dom sig pladaskt ner där dom var och andades konstigt. när dom var på golvet så efter nån minut var dom helt slut och andades pipande (hördes när dom var vid örat på mig) röd runt nosen (syndes på den ljusa) den ljusa var slö redan från dag 1, och Cali var den som började nysa värst först sen kom dom andra 2 strax efter.