Ny och fundersam..
Hej, ja alltså jag e ju lite ny som medlem men har kollat igenom olika färger och teckningar men är ändå osäker på mina gullpluttar..
Kexet(t.v) är som sagt mestadels vit med svart/mörkgrått lite sådär efter ryggen och en fläck ovanför ena ögat i samma färg då. Sen har vi Smulan(t.h) som då har blivit nästintill hel-vit, hon är ljus-ljusgrå där hon tidigare var ja, som ni ser, mörkare grå. Den här bilden togs i mitten av våren då de var ca 3 månader(föddes 2013-01-14). När Smulan var ca 1½ månad så var hon svart och vit sen så sa det bara *poff*… Alla hennes syskon har blivit ljusare än de var från början men de alla har stannat vid vit-mörkgrå, bortsett från Kexet då som är det enda syskonet som fortfarande har riktigt mörk teckning.. Ojj.. blev lite mycket skrivet.. oh well, någon som kanske kan ge tips eller ett rakt svar på vad de är ? ^^
Peace´N´Love
Freaks'N'Monsters
Om dom blir blekare så är dom något som kallas ' Roan ', vilket är en 'blekgen'. Ju äldre dom blir ju ljusare blir dom, jag hade ett par jag hade hand om som blev nästan helt vita när dom var vuxna
Om kexet varit samma färg hela tiden så är hon nog black hooded missmarked, har hon blekts är hon black striped roan.
Smulan är black husky roan tror jag. Men lättare om du haft en färgad bild! :)
//Nike
#2 - bilden är i färg ;)
Peace´N´Love
Freaks'N'Monsters
#3 Aha, mörk bild i så fall. Men då borde det stämma det jag sa :)
//Nike
#4 kan försöka fixa nyare bilder :)
Peace´N´Love
Freaks'N'Monsters
Gärna :)
//Nike