uppfödare norrland
Finns det någon uppfödare här uppe i norr?
nära umeå?
försökte söka på sidan men hittade bara massa "transport" trådar.
/emdi
ingen?
/emdi
Rebellions rattery finns i Piteå men hon är den enda jag vet :/
//Nike
Finns en del i Norrland men kan inte komma på någon så pass högt upp förutom den som nämns ovanför tyvärr :(
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Jag, Rebellions, finns i Piteå, och så finns Sockerråttans i Malå :) Har funnits en i Umeå, men hon föder inte upp längre.
hej=) ok tack..inte aktuellt med nya bäbisar än på ett tag men senare får ja se om du har några på g.
/emdi
#5 Vet du ungefär när 'senare' är? Den enda kullen jag har planerad i dagsläget är en som kommer bli till i februari 2014, så det är ju en bit bort :)
tycker det låter rätt bra, mina små måste få bli lite äldre innan jag skaffar nån/några till.
vad tror du själv? mina små hinner då bli ca 9-10 månader då..
/emdi
#7 Låter väl bra :)
//Nike
#7 Låter ju alldeles utmärkt! Förstår att du inte vill ha alla i samma ålder, så det är nog klokt av dig att vänta lite :) Vi ser ju när det närmar sig, den kullen lär inte gå obemärkt förbi när den väl kommer, för som jag längtar och ser fram emot den redan nu så lär jag spamma hela RiF, haha <3
vad blir det för något då? låter spännande=)
färger, öron ? nyfiken man blir=)
/emdi
#10 Parningen ska ske mellan min egenuppfödda black capped hane och en agouti ambk rex tös som nyss fötts hos Vintaz. Båda är dumbobärare så det kommer både toppörat och dumbo i kullen, i färgerna black och agouti samt ev. något annat beroende på vad som ligger längre bakåt. Teckningar som väntas komma är framförallt ambk och variegated, förhoppningsvis kommer det några ungar med bläs och/eller pannfläck. Både rexade och släta.
Parningen är främst baserad på hälsa och temperament, så allt hänger ju på hur båda dessa tilltänkta avelsråttorna utvecklas, men de har de allra bästa förutsättningarna :) Pappan är väldigt nyfiken och framåt, men totalt avslappnad av sig, och då är han just nu bara 7 månader gammal. Världens goaste kille, och bokstavligen den bästa hane jag någonsin haft, än så länge.
Blivande mamman kan jag inte berätta så mycket om ännu då hon inte ens är 2 veckor gammal just i detta nu, men jag kan återkomma ;)
Bifogar bild på Björn som är den tilltänkta pappan.
Köpt mina från Josefina som bor någon mil söder om Umeå :) hon heter här bankfack på iFokus längesen jag pratade med henne sist dock så vet inte om hon fortfarande sysslar med uppfödning! Älskar mina små klumpar från henne aldrig haft så kelsjuka och sociala råttor :)
Bankfack vad jag fått höra har avslutat sin uppfödning, annars finns ju faktis sockerråttan men hon har ingen kull på G just nu iafl.
oj vilken fin pappa=)
sugen på släta, i någon fin teckning hoppas du får många sötisar=)
såg att hon sockerråttan inte hade nå kull nu=)
/emdi