Nu ska lössen dö!
Ringde Valla idag och dom gav mig stronghold för lusmördandet!
Så snälla att dom inte behövde en undersökning🌺
Nu har vi gjort rent burarna till max och allt är tvättat.
Nu är det lusråttornas tur för medicinering.
Där efter tar vi hunden!!!
Soffor och mattor är dammsugna, filtar dammade och en maskin tvätt igång… detta borde väl ändå räcka???
"Fantasy abandoned by reason produces impossible monsters"
det räcker definitivt
Tack!
Nu sitter de i sina transportburar men strax ska de få komma hem igen :)
Enligt dom jag pratat med så ska dom vara artspecifika, så du behöver kanske inte avlusa hunden också?
Du har mer trevlig veterinär än jag, fick tag på en vikarie som var allmänt … off. ett under om han visste var hans huvud satt
Nja den vet. jag talade med idag sa att de flesta är artspecifika med de finns de som inte är det oxå så det var lika bra att ta hunden med tyckte hon då hon inte sett på lössen.
Blev frontline comp på henne då vet. rekommenderade det.
Nu då alla råttor fått Stronghold å burarna är sanerade… behöver jag städa oftare tills lusjävlarna e borta helt eller räcker det vid behov som vanligt??
Stronghold gör råttorna imuna i en månad mot löss, skabb osv. Under den tiden hinner alla ägg i buren och på inredning dö så man behöver verkligen inte städa så noga! Vad jag hört i alla fall :)
//Nike
Oj oj, här var man mordisk. 😮😃
Som :') säger så verkar medlet i uppemot en månad. Men det är visst lite oklart hurvida detta är sant eller inte. Vissa anser att man bör göra en till behandling efter 2-3 veckor. För mig har det iaf alltid funkat med bara en behandling. Men du behöver iaf inte städa så frenetiskt. Alla löss som kan tänkas försöka hoppa upp på dina små och ta sig en smakbit kommer dö den hemskaste av lusdödar. 😂
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Herregud vad jag garvar när jag läser xD Rätta takter! Lössen ska dö! ;) Hoppas du blir av med de små blodsugarna! ;)
Hehe ja jag blir lätt mordisk då små äckliga parasiter äter på mina älsklingar 😃
Vet. sa att vi skulle behandla 3ggr för att vara på den säkra sidan eftersom dom inte kollat på lusjävlarna.