Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 351 ggr
Skogsmongot
0

(OT) Praktikplats

Hej allesammans! Jag ska nu börja 3:e året Djurvård och letar praktikplatser i Värmland/Dalarna. Jag har varit i djurpark, ladugård, djuraffär, hunddagis och hos veterinär, någon som kan komma på någon annan verksamhet med djur? Funderar på någon slags smådjursuppfödning (ev. grossist), några förslag? Eller jobbar du själv på heltid med dina egna djur och kan änka dig ta emot en praktikant? 

Tipsa gärna då det är många privatpersoner som sysslar med djur men som är svåra att hitta :)

[rinrats]
0

Ja, min sambo var på praktik på en kennel så varför inte på en råttuppfödning 🙂

Men det ska nog vara hos någon som har många råttor och mycket att göra 😉

Zakaraa
0

Skulle avråda från grossist, inte roligt att se djuren i de förhållanderna :( Du kan ju prova katthem, de är säkert glada över all hjälp de kan få!

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

[rinrats]
0

Ja grossist är nog inte så trevligt att se. Men du kan alltid höra med uppfödare om någon behöver extra hjälp eller som Zakaraa säger så kanske katthem också tar emot :)

Skogsmongot
0

Har katthem i bakhuvudet :) angående grossist så tror jag att det är väldigt lärorikt att se och uppleva själv (än att bara läsa skräckhistorier och andras gissningar/uppfattningar), men det är nog mer av studiebesöks-material. 

Råttuppfödare skulle vara drömmen att vara hos men skolan kräver att det är något som praktikvärden försörjer sig på (vilket jag gissar att ingen råttuppfödare gör?) och jobbar med hela arbetsdagar :(

mini-monster
0

Ser att fler skrivit katthem så jag kontrar med hundstall!:)

Sen kan jag personligen rekommendera att praktisera hos olika veterinärer, framförallt om det är inom djursjukvård som man tänkt läsa vidare. Mindre praktiker och större djursjukhus kan ha lite olika syn på hur djurvården ska vara, enligt min erfarenhet.