Råttor iFokus

Råttor

Etikett: avel
Läst 1466 ggr
JoySurrender
6

Deadwoodkullen på gång!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Alma är nu hemma efter besök i Göteborg och dejt med Snö.

De tillbringade nätterna tillsammans, Snös ägare har inte sett någon parning men sannolikt hände det någon av de första nätterna då Snö tappade intresset sen och Alma har inte heller löpt. Hon har också ökat i vikt, som mest plus 35 g men hon har gått ner lite efter resan hem, som blev längre och krångligare än beräknat.

Tuttarna syns också, det gjorde de inte innan :) och hon är sannolikt på dygn 11-14 nu.

Fortsättning följer!

Här är en bild på Alma (till vänster) och Falgu under resan hem:

If you fight love, you're always a loser

Glamråttan

Fjordell
0

Tassar lite här… spännande! Håller tummarna för att det tagit.

[juunii]
0

Tass! 😃

naaw
0

Tassar också :)

Alenzi
0

Tass 😊

Emmieline
0

tass

kolpa
0

Tass:)

WarMinerTool
0

Tass! :)

Vad du än gör, tryck inte på Alt och F4!

[[Mellebelle]]
0

Tass :)

dyoxide
1

Jag får uppdatera lite eftersom mamma (JoySurrender) är i England den här veckan. Idag vägde Alma ca 398g, vet inte hur mycket plus det är, men hon börjar bli lite rund och go om magen. Ska försöka få upp lite bilder snart på henne, men har ingen fungerande kamera hemma och min mobil trilskas lite…

dyoxide
0

^ Frågade mamma och det är +35. Wooo!

silverorm
0

Jo, Alma (CandyLands) ska vara dräktig..hon o Snö (från Snökullen, Blötsnö) blev bra vänner några dgr senare o ingen utav dem var intresserade utav något mer än att sova ihop. 🙂Dessutom började hon boa friskt strax innan hon åkte hem igen. Tydligen gillar mina hanar att vara "smygare" när det gäller parningar..lite diskreta så..

dyoxide
0

Har tyvärr lite tråkiga nyheter. Alma har gått ner i vikt och igår löpte hon, så den här parningen blev det tyvärr inget av 😕

Melissa V
0

nej vad trist :(

Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum

dyoxide
0

#13 Väldigt tråkigt, hade sett fram emot en drös med bebisar till, men vi får se om vi försöker igen snart🙂

Melissa V
1

#14 håller tummarna till den gången :) Skulle ju bli underbara bebisar de där

dyoxide
0

#15 Jo verkligen! Jag och mamma ska diskutera lite hur vi ska göra när hon kommit hem 🙂

Alenzi
0

Vad tråkigt -.-

JoySurrender
1

Vi hade hoppats kunna försöka igen med Snö men det finns inga praktiska möjligheter för mig att åka till Göteborg de närmaste veckorna och tiden drar iväg… så vi hoppas kunna göra denna parning till hennes andra kull i stället.

Alma parades i går med han som tänktes bli pappa till andra kullen och som redan finns här hemma, underbara (Absinth's) Blå som Stål. Vi hade knappt hunnit fatta beslutet, så löpte hon.

Detta kan bli en samling rubl med magteckning, sm och hi i rublp, släta och troligen alla toppörade men de kommer säkert att överraska oss. Tänkt nedsläpp i vecka 33.

Glamråttan

[Vivvvan]
2

åh har kollat på din sida och både Alma och Blå som Stål är ju sötare än socker! önskar er lycka och hoppas att det tog sig denna gången!

JoySurrender
4

Det verkar som om hon är dräktig, +23 gram i dag på dygn 5 och inget omlöp.

Spännande!

Glamråttan

Melissa V
1

Blå är helt underbar kille, helt kär i honom. Nästa kull måste jag ha en liten tös från han :)

JoySurrender
3

Nu börjar det dra ihop sig, Alma är på dygn 19 och plus 90 gram. I kväll eller i morgon flyttar hon till bebisburen och sen väntar vi…. 

Magen är rund och go <3

Glamråttan

Alexandra-S
0

Tass!

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

fladdy
0

Vad roligt😃

Tass

aaaaaaaaaaaangelina

dyoxide
3

Kan ju läggas till att Alma nu bor i bebisburen! Jag är ensam hemma just nu med henne, imorgon kommer dock storebror min hem och hjälper mig med dom kommande bebisarna. 
 - Lillmatte c:

JoySurrender
1

I dag har hon, enligt säkra källor, börjat boa med fleece och toapapper. Inga ungar att känna utanpå magen och ingen nedsjunken mage än. I dag är det dygn 20.

Glamråttan

Cimsan
0

tass

JoySurrender
3

Bild från i dag. Vågen är inte hemma men hon måste ha passerat +100 gram nu, dygn 20.

Glamråttan

JoySurrender
1

Dygn 21…. bäddat, håller sig mycket i boet, sprickfärdig och lite grinig.

Glamråttan

silverorm
2

Duktiga Alma ❤️ Hon kommer säkert bli en superbra mamma. 🙂Hennes syster Abbie fick ju 14 fina bebbar som hon skötte exemplariskt. Deras mor Garucha var oxå en supermamma. 🙂

kolpa
1

Jag gissar på att 8 små härliga råttsvansar ligger i magen :)

elphie
1

Hon är ljuvlig, spännande!

dyoxide
2

Uppdaterar lite. Försökte känna lite på Almas mage, men hon bet mig lite lätt (hon verkar inte gilla att jag tar på hennes mage längre) och jag tror att jag kände några små bulor där inne! Hon har boat som en galning idag och står nu ifred inne på min mammas rum, vi tittar till henne då och då.

Blodfot
0

Tassar, hoppas dte blir något!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

JoySurrender
5

Nu föder hon!

Hittills verkar allt gå jättebra, minst tio ungar…

Glamråttan

elphie
2

Duktiga Alma! Tänk att föda ut tio bebisar på en gång!😃

JoySurrender
3

Minst! Kan vara flera men vi vill inte störa henne.

Hon gör allting helt rätt. Så duktig är hon!

Glamråttan

[[Mellebelle]]
0

så spännande! 😃

dyoxide
3

Har varit inne och kikat på bebisarna nu, har inte velat störa så har försökt räkna utan att öppna buren, och har jag räknat rätt är det 13st små korvar 🙂

silverorm
1

Grattis Grattis! ❤️

JoySurrender
0

Skriver det i kulltråden också :)

Tack Silverorm! Alma är en väldigt duktig mamma och hon vaktar sina små utan att vara aggressiv <3

Glamråttan

dyoxide
3

#41 Aggressiv är hon inte, men hon nöp till mig lite med tänderna när jag gav henne välling, var nog lite för nära bebisarna 😉 inte hårt, gick inte hål, utan liksom "MINA BEBISAR, MINAAAA"