Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 399 ggr
Anothername
2

Frågor inför rått ankomst!

Woho, om några veckor kommer jag och sambon få hem 2 rått bebisar! Nu har jag lite frågor, så att allt blir korrekt från början. Det va ca 15 år sedan jag hade råtta senast så jag har glömt allt om hur det va första tiden. 1. Vi håller på att bygga våran egen bur. och ska använda oss av galvaniserat nät som är 1,3×1,3 i maskorna. Är detta något som våra pojkar kommer att kunna ta sig igenom när dom är så små? (dom är runt 5-6 veckor när vi hämtar dom tror jag) 2. Buren kommer vara en väldigt stor (ja, så hög som 172cm med 4 våningsplan) bör vi avgränsa den i början eller låta dom utnyttja hela från start? 3. När det gäller transporten hem, vad för slags transportbur bör vi använda oss av så att råttorna är säkra och inte kan ta sig ut? 4. Bör vi börja "pått-träna" dom redan från dag ett eller ska avvakta? 5. Kan dom äta allt som vuxna råttor äter även när dom är så små som 5-6 veckor, om inte, när och vad får och får dom inte äta? Det va nog alla frågor än så länge i alla fall :) Ser verkligen fram emot att få rått sällskap här hemma igen efter alla dessa år. Sambon är också i extas och detta blir hans första råttor i hemmet. Tacksam för alla svar och övriga tips :)

Lyssnar på musik I think more things before breakfast than people think all day Får idé