Råttor iFokus

Råttor

Etikett: råttägare
Läst 1431 ggr
meloverats
0

Jag vill ha råttor!

Jag vill skaffa råttor. Men mina föräldrar vill inte att jag ska det. Finns det något bra sätt att övertala dom? Skulle gärna vara taksam för svar

Bim
2

Läs på, läs på, läs på! Tjata inte FÖR mkt utan berätta om hur underbara råttor är! Visa charmiga bilder. Visa att du kan ta ansvar mm! Men läs verkligen på så att du kan svara på alla frågor de ställer!

meloverats
0

Men om dom verkligen har bestämt sej? Och jag har läst Allt vad jag kan

BandiitQueen
0

Vad är det för något som gjort att dom bestämt sig? Är dom oroade över att dom kostar för mycket? ansvar? Jadu, det kan ju bero på mycket vad deras motargument säger.

Finns det inte någon i närheten du bor som kanske har råttor som du kanske kan få hälsa på och ta med föräldarna så kan dom i sin tur fråga den som äger allt dom undrar över och kanske det kan hjälpa dom att vilja va lite mer villiga att ändra beslut?

Va  bara en liten fundering :)

Hoppas det ordnar sig, Och man kan alltid läsa mer om råttor :D

^_^ / Martiina

beckare
0

Jaadu… föräldrar är besvärliga. Det tog flera månader för mig att övertala mina föräldrar att jag skulle få skaffa råttor. Men de ändrade sig efter ett tag. Förmodligen eftersom jag läste om råttor hela dagarna. Tungan ute Dock fick jag göra en massa kompromisser. Råttorna får t ex inte vara i vardagsrummet. Men jag tror att pappa kommer att ändra sig när han har lärt känna dem! Glad

BandiitQueen
0

#4 Det är precis det jag menar, man visar att man verkligen vill och till slut kan dom ändra sig, mot kompromisser såklart ;)
Och jätte kul och höra Beckare att du fick ta hem ett par knottar tillslut. Lycka till!

^_^ / Martiina

zickan
1

Vänta tills du blir 18 och flytta hemifrån ;-).. Det fick jag göra.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

beckare
0

#5 Tacktack! Skrattande

meloverats
0

Tack för svarSkrattande

BandiitQueen
0

Hehe zickan har dock en poäng ;) Jag skaffade iof mina också när jag fick lägenhet men jag har haft kaniner under mina "hemma" år och dom fick jag kompromissa för.. ^^

^_^ / Martiina

Louisette
0

Själv hade jag inga problem med övertalning, då mammas enda argument var hennes pälsdjursalleri och jag talade om för henne att 1) dom skulle på på mitt rum, 2) hon är aldrig där förutom när hon vattnar blommor, 3) jag bor mest hos min pappa ändå :)

Så jag talade helt enkelt om att jag skulle skaffa råtta och så var det med det :) Visserligen har jag haft djur förut och visat att jag kan ta ansvar, men ändå.

spikeodumbo
0

min mamma är alergiska mot råttor sen är det så att min låssaspappa är emot råttor.. men skaffade dem så fort jag kom hemmifrån:D visst jag kan sällan åka hem till min mamma längre tid utan at man blir där mest kort tid. över dagen eller så.. Men det är värt det=)

RatLover98
0

#4 det var exakt samma ska för mig men jag fick mina bröder att gilla råttor så jag kunde säga men dom vill också ha råttor osv.

lycka till, om du lyckats så kommer du få massa underbara stunder med dom

beckare
2

Om du inte pallar vänta kan du googla "retorik", dvs konsten att övertala. Det pluggade vi sista terminen i åttan. Sjukt intressant faktiskt :-)

myismyname
0

#0 Dra med dig föräldrarna så de får klämma lite på gossarna här hemma :) Ni är så välkomna, så!

Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)

Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

kolpa
1

Innan jag visste hur underbara råttor är (innan min kompis fick råttor och jag höll på med dem varje dag) så kommer jag ihåg att jag sa en gång att jag ville ha ett marsvin och då sa mina föräldrar ALDRIG KOMMER INTE PÅ TAL, då la jag ner den diskutionen för jag ville ändå knappt ha marsvin. Men sen så frågade jag de om jag kunde på råttor såklart sa de nej, då sa jag att jag bara jag kommer sköta råttorna ni behöver inte ens röra dem, och jag lovar att hjälpa till hemma. Då sa de att de skulle fundera på saken. Sedan läste jag på och läste och läste och sedan sa jag ställ en fråga vad som helst om råttor. Och se ställde frågor och jag svarade på dem. Sedan blev de väldigt imponerade och sa okej :) Men ett annat tips som jag oxå gjorde var att jag tog kort på min kompis råttor och skickade till dem och skrev "titta vad söta", lycka till!

kolpa
0

oj såg nu att det var en gammal tråd haha

[Thew]
0

Läs massor av coola grejer om råttor och impa på föräldrarna. Säg typ såhär:  Mamma visste du att råttor…..blablabla. Du kan ju också visa massor av söta bebis-rått bilder :)  Och kom ihåg att prata mycket om råttor så dom verkligen förstår att du vill ha råttisar!

kolpa
0

#17 tråden är 3 år gammal, haha jag såg inte det heller :)