Skicka en råtta!
kan man skicka en råtta på tåg/buss, om man inte har mörjlighet att hämmta den . hur mkt kostar det?

Tycker inte man ska skicka ett levande djur på tåg eller buss utan ngn som tar hand om dom. Tror inte man får det heller av SJ men är osäker. Skriv lite transportannonser istället.

När jag läste rubriken trodde jag att du skulle skicka en råtta på posten… haha
Jag skulle varken vilja eller våga skicka en råtta på ett sådant sät.. Skulle någon köpa en råtta av mig men inte hade möjlighet att hämta den så skulle personen i fråga få vänta på att få hem råttan tills han eller hon kan komma och hämta den själv.
Är man angelägen om att få en råtta så tar man sig tid och råd att få hem den personligen också… Om man inte kan ordna med tranpsporthjälp då, förstås. Det finns massor av folk som åker lite överallt titt som tätt, bara man ser till att annonsera ordentligt så brukar det ordna sig.
Tror inte ens att det är tillåtet att skicka djur via tåg eller buss.

Det är INTE tillåtet att skicka djur på Bussgods eller med SJ.
Sen undrar jag varför det skulle behövas? Det finns uppfödare i hela landet, minst en borde ligga så att man själv kan hämta…
Orkar man inte engagera sig så mycket att man själv tar hem sitt djur orkar man inte engagera sig när det är hemma heller.
Okej, då vet jag. Min kompis hade hittat en nårrra timmar härifrån.

Hej Mosad,
Lycka till och lämna bara ut dinna kelgrisar till folk som hämtar personligen nu.
Det är inte rätt att hämta en råtta åt sin kompis (anser jag). Då har du som uppfödare inte träffat den nya ägaren, och det tycker jag att man skall :)