Blev biten i tassen
Bianca blev biten i tassen utav dom nya råttorna då hon var på rymmen, det började blöda rätt så mycket så jag tog potatismjöl och blötte upp det och hede det på tassen för att stoppa blödningen. Kan jag göra något mer? Kanske he in hon i en "sjukbur" ?
använder hon tassen och rör sig som vanligt så borde nog sjukbur inte vara nödvändigt. blev det ett djupt jack, eller brett så kanske du kan göra rent det med koksalt vid behov också så att det inte blir smutsigt! Hoppas hon blir bra snart 😕
Dumma tjejer att bita henne 😕
Små stjärnor lyser också i mörkret.
#1 okej :) blödde rätt så mycket så får väl hålla det rent, men Annas går hon hyfsat bra.. Haha.. Skulle också bita den som går på mitt hus ;)
I känsliga delar av kroppen som ansikte och händer, antar att det är lika hos djur, så finns det många små blodkärl så det blöder ofta ganska mycket även om det inte är ett djupt sår. Det ser alltså värre ut än vad det egentligen är.
Men om hon använder tassen så är det nog bara att göra rent och låta henne vara. :)
T.ex. ett litet skärsår i fingret eller i ansiktet och det bara forsar liksom xD
#3 jaha okej men dåså, då kan jag pusta ut.. :) då hon går hyfsat bra med foten :)