Frågor om introducering!
Jag får hem min nya bur imorgon (savic royal 95 double suit) och vill tillöka min väldigt lilla flock med en, ev två honor till så småningom.. Hur kan det gå att introducera en liten råtta till mina som är runt sju månader gamla? Går det lättare om de nya också är två? Om det verkligen inte fungerar mellan råttorna, brukar ni svenska uppfödare "ta tillbaka" dem eller hur löser man det? Hur lång tid brukar det ta innan man kan låta dem träffas?
Ursäkta om jag var kortfattad: har ingen dator och surfar via mobilen.
tass*
Vad du än gör, tryck inte på Alt och F4!
funderar också på detta
Finns det ingen som kan hjälpa oss? :3
Inga problem, gör rent i buren o låt ungarna (jo, bra om det är 2 då har de varann o leka med o de vuxna honorna kommer säkerligen bli glada) att träffa de vuxna på exvis köksbordet. Ni märker snabbt om vad de vuxna tycker. :-) Men visst de äldre töserna kommer att visa bebbarna vem som bestämmer, rätt så fort o en del pipandes kommer det att bli, men det låter mest värre än vad det är. När ni sen sätter in dem i buren så servera god mat till dem så kan de börja med att äta ihop.
Jah kommer bara att köpa en till. Kommer det ocksp att funka? Även om en är ganska dominant