Öronvift - Löpande hona
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Här är en liten video på öronviftande hos löpande honor. Förhoppningsvis finns det kanske någon som kan få användning av denna video om dom undrar vad sin hona håller på med 😂
Om ni kollar på hrnnes öron så ser ni hur dom vibrerar/viftar.
//Nike
Haha skuttar hon också? Liksom snabbt skutt, blixtstilla, snabbt skutt, blixtstilla. Två jag haft böjde sig som bananer om man rörde dem på ryggen haha! Mystiskt. :)
#1 Hon var helt nuts idag, bananböj, grodskutt, vibrerande vågor och öronvift. Så gullig ^^
//Nike
Ska försöka filma min Måne sen när hon börjar löpa igen (dräktig nu). Hon är EXTREM vid löp.
Är det vanligt att öronviftandet avtar ju äldre de blir? Alla här vibrerar med öronen som bebisar/små men de flesta slutar med de eftersom.
Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum
#4 Jag kan tänka mig att det har med könsdrift och vitalitet att göra. Vissa är "unga och vitala" livet ut, medan andra lugnar ned sig med åldern och inte har samma intresse för grabbarna längre.
Här verkar det nästan lite tvärtom, eller i alla fall för Aili. Ju äldre hon blir desto "yngre" blir hon till sättet. Hon löper ännu tydligare nu vid 1 år och 7 månaders ålder än vad hon gjorde under sin tid som ungdom. Måne har varit likadan, med enorm könsdrift hela livet, men än så länge är hon ju bara 13 månader gammal.
Men vanligast är nog att det avtar när honan inte längre är i skick för en kull.