Råttor iFokus

Råttor

Etikett: annonsering
Läst 830 ggr
mpenzi
0

4 råttkillar söker nytt hem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag har bestämt mig för att omplacera mina älskade ögonstenar pga ändrade arbetsförhållanden som gör att jag inte kommer ha så mycket tid som jag önskar för mina killar, och de förtjänar det bästa! Jag kommer resa mycket i tjänsten och har ingen som kan se efter dem medan jag är borta, därför hoppas jag att de snarast hittar ett nytt hem.  
Jag köpte dem från Bromma Zoo i maj. Två av dem(Winston och Fritjof) är bröder och från samma kull. Alla fyra är födda i mars 2013.
De är mycket sociala och trevliga individer, väldigt nyfikna och gosiga! De tycker om att komma ut från buren och springa på soffan/sängen ett par timmar om dagen. 
Det är fyra killar och de väger mellan 450-520g. 

Mimer: Silver/grå. Mysig och lugn kille som tycker om att gosa och ligga i tröjan. Kan vara lite dominant mot de andra men inget överdrivet. Trevlig och lugn i temperamentet.
Eirukur: Roan. Nyfiken lite mindre kille som gärna håller sig i bakgrunden, snäll och social, gillar att utforska nya ytor. Riktigt litet charmtroll!
Winston: Burmes, lite rexad. Winston, eller Winsie som jag också kallar honom, är den mest sociala råttan och är alltid först fram! Det är mycket energi i honom och han är överallt! Han älskar allt som är ätbart. Modig råtta som älskar att vara med och sitta på axeln. 
Fritjof: Vit, lite rex. Också en väldigt social och nyfiken kille! Han tycker om att vara nära och kryper mer än gärna ner i tröjan och gosar, han är generös med pussar också! Han är ett riktigt litet charmtroll och störst bland dem.

Jag hade tänkt mig 500kr för dem, och då medföljer allt! En ny fin bur, leksaker och inredning till buren, toalett, strö, kattsand, transportbur och en lekhage som är mycket praktisk att ha utomhus eller att ha dem i medan buren städas. 
Råttorna finns i Bro, norr om Stockholm. Jag har bil och kan tänka mig att mötas upp eller köra dom om det inte är allt för långt bort. 

• födelsedatum: De är födda någon i mars 2013
  • färg, teckning o hårlag: Silver/grå, burmes, vit och roan
  • kön: Hanar
  • kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v): Vet ej
  • faderns namn, födelsedatum, vikt: Vet ej
  • moderns namn, födelsedatum, vikt: Vet ej
  • syfte med parningen el om det är omplacering, anledning: Ändrade arbetsförhållanden
  • omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: Alla fyra är mycket sociala och väldigt trevliga individer.
  • pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb: Råttorna är inte registrerade i SRS. Hade tänkt mig 500kr och då ingår alla tillbehör. 
  • ort där råttan/råttorna finns: Upplands-Bro
  • telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus): Nås enklast på mail: cecilia_pedersen@msn.com
mpenzi
0

Buren

mpenzi
1

Mimer när han var liten bebis <3

mpenzi
0

Killarna för ett par månader sedan.

mpenzi
0

Fler bilder kommer inom kort!

mpenzi
0

Ny bild på Mimer

mpenzi
0

Fritjof

mpenzi
0

Winston

mpenzi
0

Mimer och Eirikur

labbetrubbel
1

Men fy så söta! Du har mail!;-) från min syster! :-)

RaGooN
0

Mimer och Winston fångade mig ju. Fy fan vad fina dem var, speciellt Mimer fångade mig. Är de kvar?

http://sunflake.weebly.com 
Hälsningar Erica och råttorna :)

123fyra
0

Jag blev verkligen kär i winston! Fy va söt :)

labbetrubbel
0

Kan lägga mig i lite och meddela att hela gänget numer bor hos min syster! :-) ur trevliga grabbar!:-)

Inlägget är låst för nya kommentarer