Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 831 ggr
[Dimar8]
0

Sova med råttisarna?

Nu har jag legat i sängen och gosat en stund med råttorna, känns elakt att bara lägga dom i buren igen, nu när dom äntligen somnat.. Kan jag låta dom drömma vidare och lägga mig på andra sidan sängen, eller är det smartast att lägga in dom innan jag somnar? Hm.. Hur brukar ni göra? :)

[dynamitella]
3

Helt klart bäst att sätta tillbaka dem :) Dels så kan de vakna och hitta på bus och skada sig, och dels så kan du utan problem rulla över på en av dem och kväva/krossa stackaren i sömnen.

Så det är mycket säkrare så :)

[Dimar8]
0

Nu ligger mina små älsklingar i samma hängmatta och sover, hihi

chade
0

Jag har somnat flera gånger med mina råttor.. Och jag hade en råtta en gång som alltid klättrade upp på natten och la sig vid min hals och sov. Det gick bra alla gånger. Jag brukar oftast sova väldigt still när jag väl somnar också, men det är ju inget att rekommendera, att sova med råttor :P

Små stjärnor lyser också i mörkret.

[Dimar8]
0

#3 Åh vad gos, nja det är la från råtta till råtta, alla är ju olika och med mina går det nog att sova med! Sov "middag" förut med dom, så himla mysigt! Båda låg ihopkrullade mellan axeln och kudden medan dom knastra lite hihi

[[Mellebelle]]
0

jag brukar också somna med mina råttor utan att lyckas mosa dom ;) har som lagt in hjärnan på att nu har jag råttor som sover breve mig MOSA INTE! och då ligger jag ba stilla aoutomatiskt :p 

även en gång tog jag med min ena råtta bianca för att sova borta då hade jag hon lös hela tiden men hon var alltid i min bh om dagarna och sen om natten kröp hon under täcket la sig antigen på min mage, brevid huvet eller brevid fötterna/låret ^^

KastKatt
0

Jag brukar tupplura med råttorna. Men när man tar en tupplur somnar man ju aldrig helt och rör sig inte alls lika mycket.

Det är jättemysigt! men hade aldrig vågat sov-sova bredvid dem.

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Mallan_98
1

Ligger du still när du sover kan det nog kanske gå bra. Om du skulle råka somna. Mina råttor är så pigga så de kan inte vara stilla. bara du kan avgöra om du vill/kan sova med dem. det är ju bara du som vet hur dem/ du beter sig.

ylva00
2

Förut hade jag en råtta som lyckades rymma jämt och ständigt. så på nätterna sprang hon ett varv i rummet och när man vaknar så ligger det en mysplopp och sover vid halsen 😍

Instagram @enzo.bordercollie & @mydoodl3s puss o Kram

[Emelie321]
1

Mina första råttor var ute i princip dygnet runt i mitt sovrum, och de sov alltid i min säng om nätterna 🙂(Och när de sov på dagarna för den delen, hehe)

Blev inställd på att ha dom sovandes i sängen, så jag rörde mig knappt alls rent automatiskt. Typ som färldrar med småbebisar i sängen antar jag =p

Däremot stängde jag jag in dom om nätterna när de blev gamla och långsamma, så att de inte skulle ramla eller göra sig illa när jag sov.